Την αισιοδοξία του πως το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα πάψει να είναι… ανέκδοτο και θα γίνει πραγματικότητα εξέφρασε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών κατασκευής από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, Νίκο Κουρέτα, και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της κατασκευής Άκτωρ, θυγατρικής του Ομίλου Intrakat, Αλέξανδρο Εξάρχου.
Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στην συνέχεια, οι τρεις τους επιβιβάστηκαν μαζί με εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ σε συρμό του μετρό, ο οποίος πραγματοποίησε για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής, χωρίς μηχανοδηγό, αλλά μεταφέροντας επιβάτες, για να καταλήξει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου και έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.
«Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά», ανέφερε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε πως «η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε την διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά, όσο και η ομάδα μου, παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου, ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».
Υπολογίζεται πως το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 315.000 πολίτες και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.
Υπενθυμίζεται ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει πέντε νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.