Ανακοίνωση εξέδωσε το ελληνικό προξενείο στην Κωνσταντινούπολη για τα περιστατικά εξαπάτησης Ελλήνων επιχειρηματιών από Τούρκους, τα οποία αυξάνονται το τελευταίο διάστημα.
Σε επιστολή του το ελληνικό προξενείο, ενημερώνει ότι τουρκικές εταιρείες, ενώ έχουν απαιτήσει και εισπράξει χρηματικά ποσά έναντι παραγγελιών από ελληνικές εισαγωγικές δεν εκτελούν την αποστολή των εμπορευμάτων. Πίσω από τις απάτες κρύβεται ο Τούρκος Őzcan ŞERIF, ο οποίος μαζί με συνεργάτες του «φαίνεται να προσεγγίζουν απευθείας ελληνικές εταιρείες, με το πλεονέκτημα γνώσης της γλώσσας μας και δέλεαρ τις ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές που προτείνουν».
Όπως τονίζει το προξενείο, «εναντίον του κ. Şerif εκκρεμούν αρκετές μηνύσεις στην Ελλάδα για απάτη (στην προετοιμασία των οποίων συνεισέφερε και το Γραφείο μας), ενώ – όπως έχουμε ανεπισήμως πληροφορηθεί – έχει πλέον τελεσιδικήσει και εις βάρος του μήνυση στα Χανιά».
Συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Σας ενημερώνουμε ότι, το τελευταίο διάστημα, έχουν περιέλθει σε γνώση μας πολλά περιστατικά εμπορικών διαφορών, σε οποία τουρκικές εταιρείες, ενώ έχουν απαιτήσει και εισπράξει χρηματικά ποσά έναντι παραγγελιών από ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες, καθυστερούν ή δεν εκτελούν την αποστολή των εμπορευμάτων.
Υπενθυμίζουμε ότι το Γραφείο μας, όπως και όλα τα κατά τόπους Γραφεία ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι πάντοτε στη διάθεση των μελών σας, για να διενεργήσουν, δωρεάν, έναν αρχικό έλεγχο των στοιχείων των δυνητικών εταίρων τους σε τρίτες χώρες, από τα διαθέσιμα στοιχεία σε ανοικτές βάσεις δεδομένων όπου έχουμε πρόσβαση.
Σε αυτό το πλαίσιο, σας γνωρίζουμε ότι, το τελευταίο δίμηνο, έχουμε δεχθεί καταγγελίες από ελληνικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των επίπλων κήπου-παραλίας, για εξαπάτησή τους από τον κ. Őzcan ŞERIF, που έχει γεννηθεί στην Κομοτηνή. Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι των εν λόγω εταιρειών κατήγγειλαν ότι, ενώ είχαν συμφωνήσει την αγορά προϊόντων από τον ανωτέρω, αποστέλλοντας προκαταβολές ή και εξοφλώντας πλήρως το αντίτιμο της παραγγελίας τους σε τραπεζικό λογαριασμό που τους είχε υποδειχθεί στην Τουρκία, δεν έλαβαν ποτέ τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει.
Σημειώνουμε ότι αντίστοιχα παράπονα έχουμε δεχθεί κι από άλλες ελληνικές εταιρείες, από το 2016 και μετά, με τον κ. Şerif να εμφανίζεται ως συμβαλλόμενος μέσω εικονικών εταιρειών ή με τη χρήση παραποιημένων εγγράφων υπαρκτών τουρκικών εταιρειών, όπως της “Gunel Yataklari Adem Dinsever ve Ortaklari” και της “Sentez Home Textile”, που δραστηριοποιούνταν στο χώρο των υφασμάτων σπιτιού και, πλέον πρόσφατα, της “Yippo Diş Ticaret Limited Şirketi”, με δραστηριότητα στο χώρο των επίπλων κήπου-παραλίας.
Σε όλες τις περιπτώσεις, είτε ο ίδιος, είτε πρόσωπα συνεργαζόμενα μαζί του (όπως η φερόμενη ως κόρη του, κα. Nilgun ŞERIF και ο φερόμενος ως γαμπρός του, κ. Mehmet Yusuf ARSLANPAY) φαίνεται να προσεγγίζουν απευθείας ελληνικές εταιρείες, με το πλεονέκτημα γνώσης της γλώσσας μας και δέλεαρ τις ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές που προτείνουν.
Εναντίον του κ. Şerif εκκρεμούν αρκετές μηνύσεις στην Ελλάδα για απάτη (στην προετοιμασία των οποίων συνεισέφερε και το Γραφείο μας), ενώ – όπως έχουμε ανεπισήμως πληροφορηθεί – έχει πλέον τελεσιδικήσει και εις βάρος του μήνυση στα Χανιά.
Υπό το φως των ανωτέρω, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε σχετικώς τα μέλη σας και κατευθύνετε επιχειρήσεις, που τυχόν είχαν στο παρελθόν προβλήματα στις συναλλαγές τους με τον κ. Şerif να απευθυνθούν στο Γραφείο μας.
Παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή επιπλέον πληροφόρηση».