Λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα των ατμοσφαιρικών ρύπων αναζητά (και) η Θεσσαλονίκη.
«Η δυτική κυρίως Θεσσαλονίκη έχει μεγαλύτερο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω μεταφορών και των εργοστασίων που υπάρχουν στην περιοχή ενώ στις πιο υποβαθμισμένες οικονομικά περιοχές της πόλης ο μεγαλύτερος παράγοντας ρύπανσης είναι η οικιακή θέρμανση» τόνισε ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, Χημικός Μηχανικός και αναπληρωτής καθηγητής περιβαλλοντικής μηχανικής στο ΑΠΘ.
«Η περιοχή των Βασιλικών Θεσσαλονίκης εμφανίζεται με μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση γιατί συνδυάζει την αμμωνία από τις γεωργικές καλλιέργειες με τη ρύπανση από τις αστικές περιοχές» συμπλήρωσε.
«Για να αντιμετωπιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη έχουμε προτείνει την δημιουργία δακτυλίου στο κέντρο της πόλης, την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο των οχημάτων και την εφαρμογή τηλεργασίας μια ημέρα την εβδομάδα σε υπηρεσίες του κέντρου της πόλης», πρόσθεσε.
«Αν εφαρμοστούν αυτές οι προτάσεις μέχρι το 2030 θα είμαστε σε όλες τις περιοχές κάτω από τα όρια ασφαλείας όλο τον χρόνο, τόνισε. Οι προτάσεις αυτές έχουν κοστολογηθεί και ως προς το κόστος αλλά και ως προς το όφελος (πχ μείωση ασθενειών)» επισήμανε.