Την εκτίμηση πως υπάρχουν λιγότερα προϊόντα σε προσφορές και έκπτωση στα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων εκφράζει ο γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ Λευτέρης Κιοσές, αναφερόμενος στην ακρίβεια που ταλανίζει τα ελληνικά νοικοκυριά, αλλά και τα μέτρα που έχουν παρθεί για την αντιμετώπισή της.
«Έχει φρενάρει η αύξηση τιμών σε κάποιες κατηγορίες, όπως τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά», είπε αρχικά και συνέχισε: «Κατά βάση αυτό που πέρασε είναι οι αρχικές τιμές και όχι οι τελικές τιμές των προϊόντων. Παράλληλα, έχουμε λιγότερα προϊόντα σε προσφορές και έκπτωση. Οι τελικές τιμές δεν έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα. Αυτές που επηρεάζονται είναι οι αρχικές τιμές. Τις τελικές θα τις δούμε στην πράξη».
«Έχουμε μειώσεις, αλλά έχουμε και αυξήσεις»
Ο ίδιος σχολίασε τον τρόπο προώθησης των προϊόντων. «Πλέον είναι αρκετά πολύπλοκο το ράφι και το ταμπελάκι (σ.σ. στα σούπερ μάρκετ», κάτι που είναι καθαρά θέμα νομοθεσίας», σημείωσε ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, ενώ σε ό,τι αφορά στο αν οι καταναλωτές έχουν όφελος μετά την εφαρμογή των μέτρων, ο κ. Κιοσές είπε: «Αποκλιμάκωση το τελευταίο δίμηνο σίγουρα υπάρχει. Θα δούμε και τον Μάρτιο».
Σε ερώτηση για το αν οι εκπτώσεις μπορούν να περάσουν στα τρόφιμα απάντησε ότι σε αυτή την κατηγορία υπάρχει μια ιδιαιτερότητα καθώς έχουν πολύ μικρό κύκλο ζωής σε αντίθεση με τα απορρυπαντικά. «Η εικόνα που έχουμε τόσο από τα σούπερ μάρκετ όσο και από τα δικά μας στοιχεία είναι ότι έχει φρενάρει η αύξηση τιμών σε κάποιες κατηγορίες, όπως είναι τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά. Έχουμε και τις πρώτες μειώσεις. Στις υπόλοιπες κατηγορίες έχουν πάρει αυξήσεις. Συγκεκριμένα στο 2,75% είναι η αύξηση που καταγράψαμε για τον Φεβρουάριο και θέλουμε να πάμε στο μηδέν», κατέληξε ο κ. Κιοσές.