Διαστάσεις… επιδημίας λαμβάνουν τα αεροπορικά ατυχήματα με αεροπλάνα τύπου Boeing τα τελευταία 24ωρα, καθώς μετά τη χθεσινή αναγκαστική προσγείωση λόγω βλάβης ενός Boeing 767 στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης και τη φωτιά που ξέσπασε σε ένα Boeing 737 σήμερα το μεσημέρι στο διεθνές αεροδρόμιο Ντιάς της Σενεγάλης, σοβαρό πρόβλημα παρουσίασε απόψε ένα ακόμη Boeing 737 στην Τουρκία.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της προσγείωσης στο αεροδρόμιο Αλάνια – Γκαζίπασα στην Αττάλεια της νότιας Τουρκίας, ο μπροστινός τροχός του αεροσκάφους έσκασε, χωρίς, πάντως, να υπάρξουν περαιτέρω προβλήματα ή τραυματισμοί. «Όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες βρίσκονταν στο σημείο και ήταν σε επιφυλακή. Δόξα τω Θεώ, δεν υπήρξαν τραυματίες μεταξύ των 184 επιβατών και των έξι μελών του πληρώματος» ανέφερε σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου.
Corendon Airlines’a ait Köln-Gazipaşa seferini yapan Boeing-737-800 tipi uçak Gazipaşa – Alanya Havalimanı pistine inişinden sonra lastik patlamış ve ön dikmede hasar meydana gelmiştir.
Pistte güvenli bir şekilde duran uçağın yolcu tahliyesi hızla tamamlanmıştır. Pist,… pic.twitter.com/c5t4UFgAtR
— Dr. Hüseyin KESKİN (@dhmihkeskin) May 9, 2024
Ο υπουργός πρόσθεσε πως από τη βλάβη στο Boeing 737 που είχε απογειωθεί από την Κολονία της Γερμανίας, δεν προκλήθηκαν ζημιές στον διάδρομο προσαπογείωσης, ο οποίος, για καλό και για κακό, έκλεισε προσωρινά. Από την πλευρά της, η Corendon Airlines, εταιρεία στην οποία ανήκει το αεροσκάφος, ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση ότι το αεροπλάνο σταμάτησε με ασφάλεια, αφότου έσκασε το ελαστικό.
#Güncelleme / Corendon Uçağının İnişte Tekeri Patladı
Alanya Gazipaşa Havalimanı bu süre boyunca uçuşlara kapalı olacak.
Corendon Havayolları’nın 9H-TJF tescilli Boeing 737 uçağının #XC1031 Köln – Alanya Gazipaşa inişinde ön tekeri patlamış uçak ön dikme üzerine inmişti.… pic.twitter.com/UoJZCvlIdF
— HavaSosyalMedya (@HavaSosyalMedya) May 9, 2024
Οι ειδικοί λένε ότι τέτοια συμβάντα είναι συνηθισμένα και συνήθως απαιτούν μόνο μικροεπισκευές, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να χρειαστεί να εκκενωθεί το αεροπλάνο ή να ξεκινήσει έρευνα για τον εντοπισμό υπολειμμάτων του ελαστικού στον διάδρομο. Χθες Τετάρτη, πάντως, οι τουρκικές Αρχές ξεκίνησαν έρευνα για το περιστατικό με το φορτηγό αεροσκάφος Boeing 767 της FedEx, το οποίο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης χωρίς τον μπροστινό τροχό του.
«Γνώριζαν και έκρυβαν τα προβλήματα στα αεροπλάνα»
Πρώην συνεργάτης της Boeing ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία γνώριζε για χρόνια τα προβλήματα που παρατηρούνται το τελευταίο χρονικό διάστημα στα αεροπλάνα της, αλλά επέλεξε να αποκρύψει το ζήτημα.
Ο Santiago Paredes, πρώην διευθυντής ποιότητας της «Spirit AeroSystems», που κατασκευάζει, κυρίως, τις ατράκτους των αεροσκαφών της Boeing, σε δηλώσεις του στο CBS News υποστήριξε πως ήταν ζήτημα χρόνου μέχρι να ξεσπάσει το πρόβλημα. «Ήταν πολύ σπάνιο να κοιτάξουμε μια εργασία και να μη βρούμε ελαττώματα σε καθημερινή βάση», είπε και πρόσθεσε πως «οι υπεύθυνοι πίεζαν τους επιθεωρητές να συντομεύουν τις εκθέσεις και να αποφεύγουν τις παρατηρήσεις».
⚠️✈️ 𝐀𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐁𝐨𝐞𝐢𝐧𝐠 𝐖𝐡𝐢𝐬𝐭𝐥𝐞𝐛𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫 𝐜𝐨𝐦𝐞𝐬 𝐟𝐨𝐫𝐰𝐚𝐫𝐝 𝐭𝐨 𝐭𝐞𝐥𝐥 𝐂𝐁𝐒 𝐡𝐞 𝐰𝐚𝐬 𝐩𝐫𝐞𝐬𝐬𝐮𝐫𝐞𝐝 𝐛𝐲 𝐭𝐡𝐞 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐚𝐧𝐲 𝐭𝐨 “𝐡𝐢𝐝𝐞 𝐩𝐥𝐚𝐧𝐞 𝐝𝐞𝐟𝐞𝐜𝐭𝐬”
Santiago Paredes, a former quality manager for Spirit AeroSystems, says… pic.twitter.com/83TQ6dpiau
— HOT SPOT (@HotSpotHotSpot) May 9, 2024
Σύμφωνα με τον ίδιο, επικρατούσε λάθος νοοτροπία στην εταιρεία του, γιατί διέθετε ελαττωματική παραγωγή και αντί να τη διορθώσει, έκρυβε τα ζητήματα και το ίδιο ζητούσε και από τους υπαλλήλους. Παράλληλα, τόνισε πως η Boeing γνώριζε την κατάσταση και δεν την απέτρεψε. «Στη δουλειά μου με κορόιδευαν, επειδή κάθε φορά κατέγραφα τα ελαττώματα και η παραγωγή έμενε πίσω. Ποτέ δεν κατηγορούσαν αυτούς που έκαναν την κατασκευή, παρά εμένα και άλλους επιθεωρητές», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Paredes δεν μίλησε με καθόλου κολακευτικά σχόλια για τα αεροσκάφη της Boeing, τονίζοντας πως ξεκίνησε να αποφεύγει τα αεροπλάνα της και ότι φοβόταν να πετάξει με αυτά, λόγω των λαθών που κατέγραφε καθημερινά στη δουλειά του. «Εγώ και πολλοί άλλοι συνάδελφοι δεν θέλαμε να μπούμε σε κάποιο Boeing. Ήταν θέμα χρόνου να δημιουργεί πρόβλημα στην ασφάλεια και τελικά έγινε», είπε ο πρώην συνεργάτης της εταιρείας.
Στη συνέχεια ανέφερε πως απολύθηκε το 2022, όταν και αρνήθηκε να συμμετέχει στο «κουκούλωμα» των προβλημάτων. «Οι διευθυντές έστειλαν email και ζήτησαν οι επιθεωρητές να επισπεύσουμε τους ελέγχους, σε σημείο που, κυριολεκτικά, απλώς θα υπογράφαμε έγγραφα, χωρίς έλεγχο. Αρνήθηκα και με έδιωξαν», εξήγησε ο Paredes.
Ο ίδιος έκανε αγωγή και δικαιώθηκε, με αποτέλεσμα να προσληφθεί ξανά στην εταιρεία. Εντούτοις, το γεγονός ότι τα προβλήματα επιδεινώθηκαν, τον εξώθησε σε παραίτηση, αφού, σε περίπτωση ατυχήματος, θα μπορούσε κάλλιστα να βρεθεί κατηγορούμενος, ακόμη κι αν είχε πράξει όσα έπρεπε.
- Δείτε το ρεπορτάζ:
*φωτό αρχείου
Δείτε επίσης:
- Νέο ατύχημα με Boeing 737 – Βγήκε εκτός διαδρόμου κατά την απογείωση
- Νέα αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους Boeing
- Στο «τσακ» αποφεύχθηκε η τραγωδία με ένα Boeing 767 – Παρουσίασε βλάβη στο σύστημα προσγείωσης!