Ηλεκτρικά λεωφορεία: Μετά την Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα

 Για τις προσωρινές υποδομές είχε υπογραφεί στα τέλη Απριλίου και άλλη σύμβαση

Must Read

Για τον Σεπτέμβριο προορίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το έναυσμα ώστε να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και τα συνολικά 140 ηλεκτρικά λεωφορεία που εντάχθηκαν στον στόλο της ΟΣΥ.

Παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της διοίκησης της εταιρίας ότι τα λεωφορεία θα κυκλοφορούσαν στο σύνολό τους και όχι σταδιακά, το ζήτημα με τις εγκαταστάσεις φόρτισης δεν έχει λυθεί οριστικά, με αποτέλεσμα η προσωρινή λύση να μην μπορεί να υποστηρίξει την μαζική δρομολόγηση των νέων οχημάτων. Σήμερα η φόρτιση γίνεται από δέκα προσωρινούς φορτιστές για την ΟΣΥ, καθώς τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη όπου τα πρώτα 17 ηλεκτρικά λεωφορεία ξεκίνησαν δρομολόγια χθες, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες εγκατάστασης των σταθμών φόρτισης.

Η Θεσσαλονίκη θα δει πρώτη το σύνολο των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους της σε περίπου 35-40 ημέρες, καθώς οι εγκαταστάσεις αφορούν μόνο ένα αμαξοστάσιο στην Σταυρούπολη, ενώ η Αθήνα θα χρειαστεί διάστημα περίπου 1,5 μήνα επιπλέον, προκειμένου να δρομολογηθούν ταυτόχρονα (τηρώντας και μια εφεδρεία περίπου 15%) τα 140 λεωφορεία που έχει παραλάβει η ΟΣΥ. Δεδομένου ότι θα πρέπει να έχουν παραδοθεί οι εγκαταστάσεις φόρτισης σε τέσσερα αμαξοστάσια.

Στους δρόμους της ΑΘήνας κινούνται σήμερα 46 εξ αυτών με προοπτική ο αριθμός τους να αυξάνεται σταδιακά έως τα 100, που είναι ο μέγιστος αριθμός που μπορούν να υποστηρίξουν οι προσωρινοί φορτιστές. Το υπουργείο αποδίδει την καθυστέρηση στις «κόκκινες κάρτες» που έδειξε το Ελεγκτικό Συνέδριο το προηγούμενο διάστημα αναφορικά με τον διαγωνισμό για την εγκατάσταση του δικτύου αγωγών στα τέσσερα αμαξοστάσια και προκάλεσαν καθυστέρηση 1,5 μήνα έως ότου ανάψει το πράσινο φως για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Για την κυκλοφορία των νέων οχημάτων θα απαιτηθούν 70 φορτιστές στην Αθήνα και 55 στη Θεσσαλονίκη.

Δεν έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των οδηγών

Παράλληλα φαίνεται πως δεν έχει ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση του συνόλου των οδηγών που θα καθίσουν στο τιμόνι των ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι το οποίο ωστόσο δεν προβληματίζει ιδιαίτερα τους αρμοδίους, δεδομένου πως η διαδικασία θα έχει τελειώσει μέχρι να αρχίσει την εκτέλεση δρομολογίων το σύνολο των λεωφορείων. Έως τότε, η φόρτιση των οχημάτων που κυκλοφορούν θα γίνεται με προσωρινούς φορτιστές, ενώ θα συνεχίζονται και άλλες απαραίτητες διαδικασίες που αφορούν ζητήματα πυρασφάλειας, τεχνικών συμβούλων, κλπ. Τον τελευταίο μήνα η ΟΣΥ έχει υπογράψει συμβάσεις που αφορούν ζητήματα σχετικά με την προσωρινή φόρτιση.

Οι υπογραφές των συμβάσεων

Συγκεκριμένα, στις 8 Μαΐου υπεγράφη σύμβαση για την τεχνική υποστήριξη της προσωρινής λειτουργίας φορτιστών στα αμαξοστάσια Πλατείας Αττικής, Πέτρου Ράλλη, Αγ. Ι. Ρέντη και Ανθούσας που αφορά την παρακολούθηση για 30 ημέρες της προσωρινής λειτουργίας, τη δοκιμαστική τους λειτουργία και την επέμβαση όποτε κριθεί απαραίτητο. Η αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 36.803,20 €. Για τις προσωρινές υποδομές είχε υπογραφεί στα τέλη Απριλίου και άλλη σύμβαση συνολικής αξίας 36.704,00 €, η οποία αφορούσε τη μελέτης της προσωρινής εγκατάστασης φορτιστών.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This