Τεράστιες αναμονές, προβλήματα στις υπηρεσίες: Πάνω από 7.000 οι καταγγελίες ασθενών για το ΕΣΥ

Τα παράπονα των ασθενών για το 2023 καταδεικνύουν την κατάρρευση του Εθνικού Συστήματος Υγείας

Must Read

Μεγάλη αναμονή, προβλήματα στην επικοινωνία με το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και θέματα πρόσβασης στις υπηρεσίες των νοσοκομείων συνθέτουν το σκηνικό της κατάρρευσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, όπως αποτυπώνεται στις εκθέσεις παραπόνων των ασθενών, για το 2023.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Έκθεσης Πεπραγμένων Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων του ΕΣΥ, υποβλήθηκαν συνολικά 7.707 καταγγελίες εντός της προηγούμενης χρονιάς στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (ΓΠΔΛΥΥ). Από αυτές οι 1.836 ήταν γραπτές και οι 5.871 προφορικές. Από το περιεχόμενο των καταγγελιών διαπιστώθηκε πως οι πολίτες παραπονιούνται κυρίως για:

  • προβλήματα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης,
  • ζητήματα πρόσβασης στις υπηρεσίες των νοσοκομείων,
  • ζητήματα που άπτονται της συμπεριφοράς του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.

Πιο αναλυτικά, από τα στοιχεία της επικαιροποιημένης Έκθεσης του Υπουργείου Υγείας προκύπτει πως το 2023:

  • 3 στους 10 (28,46%) για προβληματική επικοινωνία με τις υπηρεσίες νοσοκομείου του ΕΣΥ , (πληροφορίες και τηλεφωνική εξυπηρέτηση).
  • σχεδόν 2 στους 10 (18%) ασθενείς υπέβαλλαν καταγγελίες για κακή λειτουργία κλινικών και τμημάτων, (Τμημάτων Εξωτερικών Ιατρείων (ΤΕΙ), Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), χειρουργείων, εργαστηρίων κ.λπ.)
  • λίγο περισσότεροι από 1 στους 10 ασθενείς (13,4%) υπέβαλλε παράπονα για αντιδεοντολογική ή ανάρμοστη συμπεριφορά του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.
    Ψηλά στις λίστες των παραπόνων βρίσκονται και οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής (8,56%).

«Είναι αναγκαίο να επικοινωνηθεί από κάθε εμπλεκόμενο μέρος και με κάθε μέσο στον πολίτη ότι η διατύπωση των θετικών ή αρνητικών εμπειριών του όχι μόνο συνιστά αναφαίρετο δικαίωμά του, αλλά και ότι η γνώμη του ακούγεται και λαμβάνεται υπόψη κατά τη χάραξη πολιτικής, με πλήρη σεβασμό στην προστασία των προσωπικών του δεδομένων», τονίζει στο iatropedia.gr η αρμόδια για τη λειτουργία των ΓΠΔΛΥΥ, γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη και συμπληρώνει:

«Παρατηρήθηκε πως ο αριθμός των καταγγελιών και των παραπόνων είναι μικρός συγκριτικά με το πλήθος των πολιτών που επισκέπτονται και λαμβάνουν υπηρεσίες από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Επομένως, κρίθηκε αναγκαίο να ληφθούν μέτρα, ώστε τα ΓΠΔΛΥΥ να γίνουν πιο ορατά στον πολίτη», σημειώνει.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Ολα τα νοσηλευτήρια σε ένα, εθνικό, σύστημα υγείας, ανοιχτά 7/24, με μικρή συμμετοχή του ασφαλισμένου, αυτό είναι, πάνω-κάτω, το τι ισχύει σε μια σοβαρή ανεπτυγμένη χώρα. Εδώ, εξακολουθούμε να κοροιδευόμαστε, μιας και είναι πολλά τα αντίθετα συμφέροντα

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This