Η κοροϊδία της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται από την κεντρική εξουσία, αφού ακόμη μία φορά αποφασίστηκε να πάει πίσω ένα έργο που θα έδινε ώθηση στην ανάπτυξη της πόλης και μιλάμε για τη σύνδεση του λιμανιού Θεσσαλονίκης με τον σιδηρόδρομο.
Ενα μεγάλο ερωτηματικό αιωρείται σε ό,τι αφορά την εξέλιξη αυτής της πολυσυζητημένης και πολυαναμενόμενης σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενός έργου που αποτελεί και υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με όσα ρητώς προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε πριν από πέντε χρόνια, με τους ιδιώτες επενδυτές που ανέλαβαν την ΟΛΘ Α.Ε.
Οσες φορές τέθηκαν ερωτήσεις προς την ΕΡΓΟΣΕ, που έχει προκηρύξει τον σχετικό διαγωνισμό, αλλά και προς την ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, του ΥΠΟΜΕ, η απάντηση είναι μία: «Ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου».
Μόνο που αυτός ο «διάλογος» διαρκεί δυόμισι χρόνια και η διαδικασία έχει «παγώσει» και ο διάλογος σχεδόν δεν είχε καλά καλά αρχίσει, παρότι είχε προσληφθεί τεχνικός σύμβουλος.
Να υπενθυμίσουμε ότι η νέα σύνδεση του ΟΛΘ με το δίκτυο του ΟΣΕ είχε «βγει πακέτο» με το έργο του δυτικού προαστιακού Θεσσαλονίκης, σε διαγωνισμό που είχε προκηρύξει τον Νοέμβριο του 2021 η ΕΡΓΟΣΕ.
Αυτά τα δύο έργα, τότε, είχαν προϋπολογισμό 53.400.000 ευρώ και στον διαγωνισμό, στις 4 Φεβρουαρίου 2022, ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει δύο σχήματα και, αυτοτελώς, δύο εταιρίες, συγκεκριμένα οι AKTΩΡ – Μυτιληναίος, ΑVAX – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Η διαδικασία πέρασε στη β’ φάση, που προέβλεπε τον έλεγχο των νομιμοποιητικών στοιχείων και την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου που θα κατέληγε στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών, αλλά ανάδοχος δεν υπάρχει και το θέμα αυτό έχει πάει πλέον πολύ πίσω.
Ο σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή σιδηροδρομικής γέφυρας, ώστε τα cargo τρένα να εισέρχονται στο λιμάνι χωρίς να διαταράσσεται η κυκλοφορία στο επίπεδο της οδού.