Μεγάλη αναστάτωση προκάλεσε στο προσωπικό, αλλά και στους τουρίστες που βρίσκονταν από νωρίς σήμερα, Παρασκευή 19/7, στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η παγκόσμια κατάρρευση συστημάτων της Microsoft, καθώς δεν άργησαν να προκύψουν πολύωρες καθυστερήσεις, αλλά και ακυρώσεις προγραμματισμένων για σήμερα πτήσεων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ατελείωτες ουρές από ταλαίπωρους επιβάτες που ήθελαν να ενημερωθούν για το τι μέλλει γενέσθαι.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του STAR, οι πρώτες ακυρώσεις αφορούσαν πτήσεις με προορισμό το Λονδίνο και διάφορες περιοχές των ΗΠΑ, καθώς, μπορεί ο αμερικανικός γίγαντας λογισμικού να ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα έχει επιλυθεί, ωστόσο, αναμένεται να περάσουν αρκετές ώρες, ωσότου ομαλοποιηθεί ο επαναπρογραμματισμός των πτήσεων, όπως προειδοποιούν αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Wizz, η Aegean και η Swiss Air, ανακοίνωσαν ότι οι ταξιδιώτες τους θα πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία μαζί τους, προκειμένου να ενημερώνονται για την πορεία της πτήσης τους. Στο αεροδρόμιο της Αθήνας έχουν ενεργοποιηθεί και εφεδρικά συστήματα, τα οποία, ωστόσο, δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση του όγκου των ταξιδιωτών λόγω κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Η Aegean, συγκεκριμένα, εξέδωσε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία «όπως αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, λόγω των προβλημάτων σε πάροχο συστήματος antivirus, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις αερομεταφορές παγκοσμίως, χωρίς όμως να έχει επηρεαστεί σημαντικά η δική μας επιχειρησιακή λειτουργία. Ωστόσο, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκληθεί σε όλη την παγκόσμια αλυσίδα και σε συστήματα υποστήριξης, έχουν επηρεαστεί ορισμένες υπηρεσίες του site μας, ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν και πτήσεις μας από και προς αεροδρόμια, των οποίων η λειτουργία έχει επηρεασθεί. Οι επιβάτες μας μπορούν να ενημερώνονται από όλα τα επίσημα κανάλια της εταιρείας».
Αγαπητοί επιβάτες καθώς ενδέχεται να προκύψουν καθυστερήσεις στα σημεία ελέγχου και σε πτήσεις, σε συνέχεια του τεχνικού προβληματος που συνεχίζει να επηρεάζει τις αερομεταφορές παγκοσμίως, συνίσταται να προσέρχεστε στο αεροδρόμιο εγκαίρως και αρκετά νωρίτερα από την… https://t.co/4YsS0KMb9n
— Aegean Airlines (@aegeanairlines) July 19, 2024
Η Sky Express, πάντως, είναι, ως φαίνεται, από τις… λίγες τυχερές εταιρείες που η επιχειρησιακή τους λειτουργία δεν έχει επηρεαστεί, καθώς, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της, οι πτήσεις της πραγματοποιούνται κανονικά. «Η SKY express, με αφορμή τα δημοσιεύματα εγχώριου και διεθνούς Τύπου αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν παρουσιαστεί σε αεροπορικές εταιρείες λόγω προβλήματος σε πάροχο συστήματος, ενημερώνει το επιβατικό της κοινό ότι οι πτήσεις της πραγματοποιούνται κανονικά, και η επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας δεν έχει επηρεαστεί», αναφέρει συγκεκριμένα η ελληνική αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης.
https://www.instagram.com/p/C9met5EoszE/?utm_source=ig_web_copy_link
Από την πλευρά του, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με ανακοίνωσή του ενημερώνει τους ταξιδιώτες πως «καθώς το παγκόσμιο φαινόμενο τεχνικής βλάβης σε συστήματα πληροφορικής παραμένει σε εξέλιξη, το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει παρακαλείται να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική εταιρεία του».
— Athens Airport (@ATH_airport) July 19, 2024
Χάος σε διεθνή αεροδρόμια ανά τον κόσμο
Νωρίς το πρωί μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, όπως οι American Airlines, Delta Airlines και United Airlines καθήλωσαν πτήσεις, ενώ χάος προκλήθηκε κυρίως στο διεθνές αεροδρόμιο Βερολίνου – Βρανδεμβούργου. Οι εταιρίες Eurowings, Ryanair, Vueling και Turkish Airlines αντιμετώπισαν προβλήματα στο αεροδρόμιο του Αμβούργου, ενώ μικρότερης διάρκειας ήταν οι καθυστερήσεις στα αεροδρόμια της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας και της Βάδης – Βυρτεμβέργης, όπου η διαδικασία check-in έπρεπε να γίνει χειροκίνητα.
Η γερμανική αεροπορική εταιρία Lufthansa έκανε λόγο για «ελαφρύ πλήγμα» στις λειτουργίες της και προειδοποίησε για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων ή και ακυρώσεων κάποιων πτήσεών της. «Δεν υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις λόγω των προβλημάτων στα συστήματα πληροφορικής», δήλωσε εκπρόσωπος, ενώ ο κορυφαίος γερμανικός ταξιδιωτικός όμιλος TUI, σημείωσε σε ανακοίνωσή του ότι, αν και δεν έχουν ακυρωθεί πτήσεις της θυγατρικής του, TUI fly, καταβάλλεται προσπάθεια προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες από την κατάρρευση του συστήματος.
Ένα από τα πλέον πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ευρώπης, το Σίπχολ του Άμστερνταμ, ανακοίνωσε ότι επηρεάστηκε σημαντικά από το πρόβλημα, ενώ και η ισπανική αεροπορική εταιρεία Iberia ενημέρωσε τους ταξιδιώτες της ότι λειτουργούσε χειροκίνητα στα αεροδρόμια, μέχρι να ενεργοποιηθούν εκ νέου τα ηλεκτρονικά γκισέ και οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι. Πρόσθεσε δε πως υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις, αλλά όχι ακυρώσεις πτήσεων. Από το παγκόσμιο black out επηρεάστηκε και η Air France – KLM.
Σημαντικά προβλήματα, εξάλλου, υπήρξαν και σε αεροδρόμια εκτός Ευρώπης, όπως στη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και την Ινδία, όπου επίσης ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έπρεπε να κάνουν χειροκίνητο έλεγχο στους επιβάτες, λόγω του black out στο ηλεκτρονικό σύστημα εξυπηρέτησης.
Δείτε επίσης:
- Αναγκαστική προσγείωση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Τι συνέβη
- «Συγνώμη» για το παγκόσμιο χάος από Microsoft και Crowdstrike – Τι πήγε στραβά στην ενημέρωση του λογισμικού