Τρία εικοσιτετράωρα μετά το πρωτοσέλιδο της «Espresso» για τον σάλο που έχει προκληθεί αναφορικά με τα κοστούμια της ελληνικής αποστολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, με τον διάσημο σχεδιαστή μόδας Νίκο Αποστολόπουλο να κατακεραυνώνει όσους «εμπιστεύτηκαν» την πολωνική εταιρία ένδυσης 4F και να διερωτάται (αφού έχει κάνει και το βιτριολικό ερώτημα «Ποιος είναι από την Πολωνία; Ψάξε, ψάξε, δεν θα το βρεις») αν η εν λόγω εταιρία έντυσε τους Ελληνες αθλητές μέσω διαγωνισμού ή απευθείας ανάθεσης, το ζήτημα που έχει ανακύψει έφτασε στην ελληνική Βουλή!
- Από τον Γιάννη Αρμουτίδη
Εφημερίδα Espresso
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής Α’ Αθηνών της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Γραμμένος κατέθεσε ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Τουρισμού με θέμα «Αδιαφάνεια επί των διαδικασιών προμήθειας και ντροπιαστική απουσία των Ελλήνων κατασκευαστών ρούχου στις αμφιέσεις των Ελλήνων αθλητών κατά την πρόσφατη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι»!
Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης αναφέρει: «Κύριε και κυρία υπουργέ, παρατηρήσαμε ότι στην πρόσφατη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, που διεξήχθη στο Παρίσι, όλοι οι αθλητές μας φορούσαν στα σακάκια τους ένα τεράστιο σήμα λογότυπου με την ένδειξη 4F, ενώ, όπως γνωρίζουμε από τους ισχύοντες κανονισμούς, απαγορεύεται οι αμφιέσεις των αθλητών σε τέτοιες περιστάσεις να φέρουν σε ορατό σημείο το logo του κατασκευαστή.
Τεράστιος αριθμός, δε, από Ελληνες σχεδιαστές ρούχων μας διεμήνυσε ότι το συγκεκριμένο λογότυπο δεν ανήκει σε ελληνική εταιρία κατασκευής ρούχων. Το γεγονός μάς προκαλεί εύλογες απορίες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους στη δημόσια αυτή προμήθεια δεν προκηρύχθηκε διαγωνισμός, κατόπιν σχετικών καταγγελιών, ώστε να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν οι Ελληνες σχεδιαστές και κατασκευαστές ρούχων. Σχολιάζοντας τη συγκεκριμένη ενέργεια, οι απορημένοι εκπρόσωποι πολλών ελληνικών εταιριών κατασκευαστών ρούχων μάς εκμυστηρεύτηκαν εκτιμήσεις τους περί του ότι έχει προκύψει κάποιος χρηματισμός του αρμόδιου προσώπου, που έχει την αρμοδιότητα για την επιλογή προμηθευτή και την αδιαφανή ανάθεση αυτής της δημόσιας εργολαβίας.
Ως εκ τούτου, εγείρονται πάλι εύλογες απορίες για το ποιος ήταν ο υπεύθυνος για την επιλογή του σχετικού προμηθευτή, καθώς η Ολυμπιακή Επιτροπή, το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού & Θρησκευμάτων αλλά και το υπουργείο Τουρισμού δεν παρείχαν τις απαραίτητες διαφωτιστικές πληροφορίες, όταν ερωτήθηκαν. Αυτό το κλίμα αδιαφάνειας περί την παραπάνω δημόσια προμήθεια αποδεικνύει περίτρανα ότι όντως υποκρύπτεται στο θέμα της παρούσας μια απευθείας ανάθεση προς εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων, συμπέρασμα, που, ως φαίνεται, δικαιώνει όσους Ελληνες κατασκευαστές ρούχων μάς εκμυστηρεύτηκαν τις ανωτέρω εκτιμήσεις τους περί χρηματισμού των αρμοδίων.
Αξιολογώντας πληροφορίες επί του θέματος, που διατίθενται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Espresso» (έκδοση 30/7/2024) αλλά και στο διαδίκτυο, αναγνώσαμε ότι ο Ελληνογάλλος σχεδιαστής Νίκος Αποστολόπουλος, με τεράστια καριέρα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενοχλήθηκε από την αδιαφάνεια των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν στο θέμα της παρούσας. Διαβάζουμε ότι ο εν λόγω αποκαλύπτει πως το λογότυπο που παρατηρήθηκε ανήκει σε πολωνικής προέλευσης εταιρία, αφήνοντας αιχμηρά υπονοούμενα, με σχόλιά του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης του διαδικτύου, για το ότι δεν είναι άσχετη η επιλογή προμηθευτή από την Πολωνία, με την πολωνική καταγωγή της συζύγου του πρωθυπουργού. Πάλι, προκύπτουν εύλογες απορίες για τη μη προτίμηση, έστω και διά της απευθείας ανάθεσης, μιας ελληνικής εταιρίας για την προμήθεια των στολών της ελληνικής αποστολής στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, καθώς και των αθλητικών ενδυμασιών σε αγωνίσματα στα οποία έχουμε ελληνική εκπροσώπηση!
Στη συνέχεια, διαπιστώσαμε ότι ο ως άνω διάσημος σχεδιαστής εκφράζει την πικρία του για τη στέρηση της ευκαιρίας να προβληθούν διά του ποιοτικού έργου τους οι Ελληνες κατασκευαστές ρούχων, οι οποίοι, αν είχαν επιλεγεί, θα υπερείχαν σε γούστο και ποιότητα εμφάνισης, κατά την κρίση του. Τουλάχιστον, συμφωνούμε στο ότι όφειλε να υπάρξει η σχετική πρόνοια για τη διαφήμιση των πολύπαθων και επί μακρόν δοκιμαζόμενων εκπροσώπων της ελληνικής αγοράς ρούχου, ενώ, επίσης, συμφωνούμε στο ότι η απουσία των Ελλήνων επαγγελματιών ρουχισμού από αυτή τη διεθνή παρουσία του Ελληνισμού δεν περιποιεί τιμή για τους ιθύνοντες.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. υπουργοί:
1 Για την προμήθεια των ρούχων που φορούσαν οι Ελληνες αθλητές στην πρόσφατη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, που διεξήχθη στο Παρίσι, ακολουθήθηκε η διαδικασία της προκήρυξης δημόσιου διαγωνισμού προμήθειας ή η αντίστοιχη της απευθείας ανάθεσης; Αν επιλέχθηκε η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν προκηρύχθηκε δημόσιος διαγωνισμός στην ανωτέρω αναφερόμενη δημόσια προμήθεια;
2 Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους αποφεύχθηκε η επιλογή ελληνικής εταιρίας κατασκευής ρούχων, προκειμένου για την προμήθεια των στολών της ελληνικής αποστολής στην πρόσφατη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι;
3 Ποιος ήταν ο υπεύθυνος για την επιλογή του σχετικού προμηθευτή, προκειμένου για την προμήθεια των στολών της ελληνικής αποστολής στην πρόσφατη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι;»
Μετά την κατάθεση της σχετικής ερώτησης στη Βουλή, η «Espresso» επικοινώνησε με τον σχεδιαστή Νίκο Αποστολόπουλο για να τον ενημερώσει αναφορικά με τις νέες εξελίξεις, με τον ίδιο να δηλώνει: ενδυμασία «Πολύ χαίρομαι γι’ αυτό! Χαίρομαι που επιτέλους κάποιοι βουλευτές κατάλαβαν ότι το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό. Ελπίζω ότι κάποιος αρμόδιος θα απαντήσει σε όλα αυτά τα εύλογα ερωτήματα και δεν είμαι σίγουρος, διότι αυτοί απαντούν όπου θέλουν και όχι εκεί που δεν τους συμφέρει!
Και για κάποιους κακεντρεχείς που έσπευσαν να πούνε ότι όλα αυτά τα κάνω επειδή θα ήθελα εγώ (μια και έζησα περισσότερα από τριάντα χρόνια στο Παρίσι) να σχεδιάσω τα κοστούμια της ελληνικής αποστολής, να τους απαντήσω ότι πλανώνται πλάνην οικτράν! Εμένα με ενδιέφερε οι δημιουργίες να ήταν ελληνικές! Να είχαν σχεδιαστεί από Ελληνα δημιουργό ή ελληνική εταιρία. Εμένα όλη μου η κολεξιόν, από την πρώτη ημέρα που την έκανα, βασιζόταν στον αθλητισμό και στο ολυμπιακό πνεύμα. Οι φωτογραφίες από τις καμπάνιες μου ήταν απόλυτα εναρμονισμένες με το αρχαίο πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αυτό έχει σημασία για εμένα. Εύχομαι, λοιπόν, να απαντηθεί το ερώτημα που υποβλήθηκε στη Βουλή. Τίποτα άλλο. Μας το οφείλουν, για την πλήρη διαφάνεια της διαδικασίας!»
Δείτε επίσης: