Αττική Οδός: Όλες οι αλλαγές της νέας σύμβασης

Μειώνονται από τα 2,80 στα 2,50 ευρώ τα διόδια για τα Ι.Χ. από την ερχόμενη Κυριακή - Κλιμακωτές χρεώσεις ανάλογα με τον φόρτο κυκλοφορίας

Must Read

Σημαντικές αλλαγές στα διόδια της Αττικής Οδού και ερωτήματα για την τύχη των περίπου 800 εργαζομένων περιλαμβάνει το κατατεθέν στη Βουλή σχέδιο νόμου, με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης αυτοκινητοδρόμου για 25 χρόνια αντί ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ. Το σχέδιο νόμου αναμένεται να ψηφιστεί εντός της εβδομάδας, καθώς την επόμενη Κυριακή έχει προγραμματιστεί η παράδοση της Αττικής Οδού στον νέο παραχωρησιούχο (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΜΑΕ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.).

  • Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο

Συγκεκριμένα, από τις 6 Οκτωβρίου μειώνεται από τα 2,80 στα 2,50 ευρώ το αντίτιμο για τα επιβατικά (Ι.Χ.), τα ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα. Παράλληλα, εισάγεται και στην Αττική Οδό, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα σε όλες τις υπόλοιπες παραχωρήσεις, πρόβλεψη για ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή, κατά την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

Η σύμβαση προβλέπει επίσης τη δυνατότητα κλιμακωτής χρέωσης μετά το πέμπτο έτος της νέας παραχώρησης. Ειδικότερα, προς αντιμετώπιση τυχόν εκτεταμένων φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης, παρέχεται στην εταιρία η δυνατότητα να προτείνει σύστημα διαφοροποιημένου διοδίου τέλους για διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής), διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες) ή/και διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων.

Προϋπόθεση είναι η παρατηρούμενη μέση ωριαία ταχύτητα της διαμπερούς κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής και στις δύο περιόδους αιχμής να είναι χαμηλότερη από 45 km/h για δύο ώρες και για 30 ημέρες εντός περιόδου έξι συνεχόμενων μηνών, της θερινής περιόδου (15/6-31/8) μη συμπεριλαμβανομένης, σε τουλάχιστον τρία από τέσσερα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Δουκίσσης Πλακεντίας-Αθηνών-Λαμίας, Παπάγου-Αγίας Παρασκευής, Φυλής-Αθηνών-Λαμίας, Λεονταρίου-Δουκίσσης Πλακεντίας. Η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το Δημόσιο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ανεξάρτητου μηχανικού.

Αφήνει επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων σταθμών διοδίων κατόπιν πρότασης του αναδόχου, ενώ στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου συγκαταλέγεται η λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με την υποχρέωση λειτουργίας και τουλάχιστον μιας χειροκίνητης πύλης καταβολής διοδίων ανά κατεύθυνση σε κάθε Σταθμό Διοδίων. Η πύλη αυτή μπορεί να λειτουργεί είτε με εισπράκτορα διοδίων είτε με μηχανήματα είσπραξης που δέχονται πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες και μετρητά.

Στην περίπτωση που ο παραχωρησιούχος επιλέξει να εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (χωρίς δρύφακτο – Free Flow system), υποχρεούται να προβλέψει και την εγκατάσταση των αναγκαίων διαδρόμων χειροκίνητης είσπραξης διοδίων ώστε να εξυπηρετούνται οι χρήστες που δεν έχουν προμηθευτεί κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Η σύμβαση προβλέπει επίσης υψηλά πρόστιμα για όσους περνούν χωρίς να πληρώσουν. Ο παραχωρησιούχος θα εκδίδει βεβαιώσεις μη καταβολής διοδίων, που θα συνοδεύονται από φωτογραφία του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος και θα σημειώνεται ο χρόνος διέλευσης και βεβαίωση αρμόδιας Αρχής για τα στοιχεία του υπόχρεου (η Αρχή θα είναι υποχρεωμένη να εκδίδει αυτή τη βεβαίωση εντός πέντε ημερών). O κάτοχος του οχήματος θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει όχι μόνο το τέλος των 2,5 ευρώ, αλλά και πρόστιμο 20πλάσιο του τέλους, δηλαδή 50 ευρώ.

Όσον αφορά τους εργαζομένους, επισημαίνεται ότι ο νέος παραχωρησιούχος δεν ευθύνεται για απαιτήσεις και αξιώσεις που απορρέουν από οποιαδήποτε εργασιακή σύμβαση ή σχέση που συνδέεται με την υλοποίηση της παλιάς σύμβασης παραχώρησης του 1996. Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα, τέλος, με τη σύμβαση, ο παραχωρησιούχος θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380.000.000 ευρώ.

Διαβάστε ακόμα:

Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This