Από το 2021 αναμένεται να ισχύσουν οι αλλαγές που σχεδιάζονται στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, με «μπούσουλα» το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων από τα οχήματα.
Παράλληλα, στην εξίσωση του υπολογισμού των νέων τελών κυκλοφορίας εξετάζεται να περιληφθούν και παράμετροι όπως η παλαιότητα και η εμπορική αξία των ΙΧ.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Ελλάδα θα πρέπει να εφαρμόσει, το νέο πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων, το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure).
Βασική διαφορά του νέου προτύπου σε σχέση με το υφιστάμενο είναι ότι εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, καθιστώντας το πιο ακριβές και αντιπροσωπευτικό στο πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα.
Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.
Δείτε επίσης: Αυξήσεις-ψίχουλα και στις απολαβές των μισθωτών – Για τους φτωχότερους τίποτα!
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες για τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:
• Αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων, προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσον όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη,
• Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010. Οι αλλαγές θα έχουν ως στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών),
• Διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.