«Pink October»: Η έκθεση με επίκεντρο τις γυναίκες που μάχονται με τον καρκίνο του μαστού

Το ηχηρό μήνυμα έντεκα εικαστικών, που μετατρέπουν το Σπίτι του ΜΑΝΑ σε μία μεγάλη έκθεση

Must Read

Ήταν το 1985 όταν ο Οκτώβριος καθιερώθηκε ως μήνας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού, σε μια προσπάθεια αφύπνισης των γυναικών. Έκτοτε η έρευνα, η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση αποτέλεσαν το κλειδί στη μάχη με τη νόσο, που ετησίως χτυπά περίπου 1,5 εκατομμύριο γυναίκες, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, με μοναδικό σκοπό την ψυχολογική στήριξή τους.

  • Από την Ιωάννα Τσέφλιου

Ένας από αυτούς είναι Το Σπίτι του ΜΑΝΑ, που λειτουργεί ως χώρος φροντίδας των ασθενών με καρκίνο, με κύριο στόχο την αποκατάσταση και την επανασύνδεση των γυναικών με τον κανονικό ρυθμό ζωής τους, όπως εκείνος ήταν πριν από την εμφάνιση της νόσου. Στον ιδιαίτερο αυτό χώρο, επί της οδού Ρηγίλλης, στο κέντρο της Αθήνας, φιλοξενείται από τις 2 Οκτωβρίου η έκθεση «Pink October», σε επιμέλεια του Αλέξανδρου Κασσανδρινού, με έργα έντεκα ταλαντούχων εικαστικών. Οι Κανέλλα Αράπογλου, Αμαλία Βεκρή, Αλέξανδρος Γεωργίου, Γεωργία Θεολόγου, Στέλλα Καπεζάνου, Aριστείδης Λάππας, Poka-Yio, Σεβίνα Τζάνου, Kατερίνα Τσιλεδάκη, Τόλης Τατόλας και ∆ιονύσης Χριστοφιλογιάννης μετατρέπουν για όλο τον μήνα Το Σπίτι του ΜΑΝΑ σε χώρο έκθεσης, διαδίδοντας όχι μόνο το μήνυμα της πρόληψης, αλλά και το μήνυμα της υποστήριξης και της ελπίδας.

 

Ένα από τα έργα που ξεχωρίζουν στην είσοδο του κτιρίου είναι το «beauty spots», της Κανέλλας Αράπογλου. «Είναι ένα έργο που απεικονίζει τις γυναίκες μετά τις επεμβάσεις τους. Συνήθως όλα αυτά τα ονομάζουμε “σημάδια”. Όμως στην πραγματικότητα ποιος καθορίζει την ομορφιά και την αναλογία; Είναι οι αυστηροί κανόνες της κοινωνίας ή μπορούμε να βρούμε το θάρρος να αναθεωρήσουμε τις αντιλήψεις μας; Προσωπικά τα ονομάζω “beauty spots”, γιατί είναι σημάδια ομορφιάς και μετάλλια επιβίωσης. Είναι η απόδειξη ότι το σώμα μας καταφέρνει να θεραπευτεί, να συνεχίσει τη ζωή. Αυτό που ονομάζουν ορισμένοι “άσχημο”, για άλλους είναι μετάλλιο» δηλώνει αποκλειστικά στην «Espresso» και συνεχίζει: «Η πραγματική ομορφιά δεν βρίσκεται στην τελειότητα, αλλά στην ανθεκτικότητα να φέρουμε τα σημάδια μας σαν επίτευγμα τιμής, γιορτάζοντας το ταξίδι αυτού του μετασχηματισμού».

Το «beauty spots», της Κανέλλας Αράπογλου

Ανεβαίνοντας στον πρώτο όροφο του κτιρίου, οι επισκέπτες αντικρίζουν, ανάμεσα σε άλλα, το έργο της Κατερίνας Τσιλεδάκη «The big C part III», το οποίο απεικονίζει μια γυναίκα να αγγίζει το στήθος της, ενώ λίγο πιο κει βρίσκεται και το έργο της Σεβίνας Τζάνου «St. G. Slaying Dragon». Πρόκειται για μια άλλη εκδοχή του Άη Γιώργη, που σκοτώνει τον δράκο, ο οποίος εν προκειμένω είναι ο καρκίνος.

Ακριβώς απέναντι, το έργο του Τόλη Τατόλα στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα για τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης. Ο εικαστικός, που έχει βρεθεί αντιμέτωπος με την επάρατη νόσο κι έχει υποβληθεί σε δεκάδες χημειοθεραπείες, παρουσιάζει δύο έργα από τη νέα του σειρά, που φέρει τον τίτλο «Electrophoresis». Έχοντας ένα δυνατό επιστημονικό υπόβαθρο, με πτυχίο στη Βιολογία, εμπνέεται από τεχνικές βιολογικών εργαστηρίων, οι οποίες χρησιμοποιούνται ευρέως στο πεδίο πρόληψης, διάγνωσης και θεραπείας του καρκίνου.

Ο εικαστικός Τόλης Τατόλας

«Προσωπικά δεν εμπνέομαι, επηρεάζομαι. Λειτουργώ σαν μέσο, παρατηρώ, ερμηνεύω και μετά συνθέτω. Θεωρώ πως πρέπει να μιλάμε για τον καρκίνο, ώστε να βοηθάμε κι εκείνους που ντρέπονται να το κάνουν. Έτσι και τα έργα μου σχετίζονται με τον άνθρωπο και την υπαρξιακή αγωνία και σε επίπεδο σκέψης και σε επίπεδο συναισθήματος» επισημαίνει ο εικαστικός, ενώ δεν παραλείπει να ευχαριστήσει τον επιμελητή της έκθεσης, αλλά και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ΜΑΝΑ. Κλείνοντας στέλνει το δικό του μήνυμα: «Η τέχνη λειτουργεί θεραπευτικά, οπότε είναι καλό και για τις γυναίκες που πασχίζουν να νιώθουν πως δεν είναι αποκομμένες από τον έξω κόσμο, από την τέχνη και φυσικά από όλα αυτά τα χρώματα και σχήματα που πάντα κάτι σημαίνουν».

Από την πλευρά του, ο επιμελητής της έκθεσης, Αλέξανδρος Κασσανδρινός, αποκαλύπτει την ιδέα «πίσω» από την έκθεση, κάνοντας σαφές πως όλοι οι άνθρωποι ανεξαιρέτως πρέπει κάποια στιγμή να κάνουν μια «βουτιά» στο βαθύτερο «εγώ» τους. «Η σύλληψη του μηνύματος της έκθεσης, έτσι όπως εγώ την οραματίστηκα, πέρα από την πρόληψη και την ψηλάφηση, τις εξετάσεις και τις μαστογραφίες, που βέβαια είναι ένα πολύ σημαντικό μήνυμα που πρέπει κάθε χρόνο να λέμε ξανά και ξανά, είναι και κάτι ακόμη. Η πρόληψη για μένα είναι να προλάβεις την ασθένεια, γνωρίζοντας πως κάποια στιγμή μπορεί να φτάσεις κι εσύ εκεί. Πώς μπορείς να το προλάβεις αυτό; Με μια εσωτερική διεργασία, μια μεγάλη βουτιά στο βαθύτερο “εγώ” σου, που μπορεί να γίνει με σεμινάρια, ψυχοθεραπεία, ό,τι μπορείς να βρεις που να σου ταιριάζει και να σε κάνει να αισθανθείς καλά» δηλώνει στην «Espresso» και καταλήγει:

O επιμελητής της έκθεσης, Αλέξανδρος Κασσανδρινός

«Να καταφέρεις να κάνεις αυτό το ταξίδι μέσα σου, ένα ταξίδι που δεν σταματάει ποτέ, αλλά πρέπει να ξεκινήσει εγκαίρως, για όλους μας. Οπότε το μήνυμα που θέλω να περάσω με αυτή την έκθεση είναι ένα βαθύ “μακροβούτι” στο βαθύτερο “μέσα” μας, στη βαθιά ψυχή που δεν ξέρουμε και που πρέπει κάποια στιγμή να ανακαλύψουμε».

Πηγή: Εφημερίδα Espresso

Διαβάστε ακόμα:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This