«Αναμετρήθηκε» με την Ανεξάρτητη Αρχή ∆ημοσίων Εσόδων (ΑΑ∆Ε) και βγήκε νικήτρια γνωστή influencer, στην οποία είχε επιβληθεί πρόστιμο 230.000 ευρώ για φοροδιαφυγή.
Η νεαρή γυναίκα προσέφυγε στη ∆ιεύθυνση Επίλυσης ∆ιαφορών (∆Ε∆), δικαιώθηκε και το πρόστιμο σβήστηκε! Στην influencer είχε επιβληθεί το βαρύ πρόστιμο γιατί, κατόπιν ελέγχου της ΑΑ∆Ε που σαρώνει τα κοινωνικά δίκτυα, εντοπίστηκε διαφήμιση προϊόντων σε αναρτήσεις της χωρίς να υπάρχουν τιμολόγια, για διάστημα τεσσάρων ετών, επισύροντας έτσι ποινές για αδήλωτα εισοδήματα από τη ∆ΟΥ Σύρου.
Οι ελεγκτές συγκέντρωσαν τα τιμολόγια της εταιρίας, μέτρησαν τον αριθμό των αναρτήσεων στις οποίες αυτά παραπέμπουν, υπολόγισαν το κόστος της διαφήμισης ανά ανάρτηση και κατέληξαν σε έναν μέσο όρο του κόστους για κάθε ελεγχόμενη χρήση. Καταμέτρησαν τις αναρτήσεις για τις οποίες δεν είχε εκδοθεί στοιχείο και προσδιόρισαν με τον τρόπο αυτόν το ύψος των εσόδων, που κατά τη δική τους τεκμηρίωση θεώρησαν ότι είχαν αποκρυβεί από την προσφεύγουσα στα ελεγχόμενα έτη. Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν ήταν για το 2017 58.625 ευρώ + ΦΠΑ 14.070 ευρώ, για το 2018 65.875 ευρώ + ΦΠΑ 15.810 ευρώ, για το 2019 44.025 ευρώ + ΦΠΑ 10.566 ευρώ και για το 2020 17.000 ευρώ + ΦΠΑ 4.080 ευρώ. Η γνωστή influencer όμως δεν ήταν διατεθειμένη να πληρώσει το τεράστιο ποσό και, θεωρώντας ότι είναι καθ’ όλα νόμιμη, έκανε ένσταση η οποία τελικά εκδικάστηκε από τη ∆Ε∆ . Η ∆Ε∆ έκρινε ότι οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου δεν έπρεπε να εφαρμοστούν, καθώς οι ελεγκτές δεν είχαν επαρκή επιχειρήματα για τις ατιμολόγητες αναρτήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, οι ελεγκτές της ΑΑ∆Ε σαρώνουν τα κοινωνικά δίκτυα και με ψηφιακά μέσα, κάνοντας διασταυρώσεις στοιχείων για το ποια έχουν δηλωθεί ως διαφημίσεις (όταν υπάρχει προώθηση προϊόντος) και ποια όχι. Αυτό σημαίνει ότι, αργά ή γρήγορα, influencers, γνωστοί και μη, θα βρεθούν τετ α τετ με την ΑΑ∆Ε. Ήδη διεξάγονται «τρανταχτοί» έλεγχοι για να επαληθευθεί αν όντως έχει εντοπιστεί η αιτία φοροδιαφυγής. Οι έλεγχοι δεν περιορίζονται στις τελευταίες αναρτήσεις, αλλά εκτείνονται σε βάθος ετών, αναζητώντας οτιδήποτε έχει «ανέβει» στο διαδίκτυο.
Ο αλγόριθμος της ΑΑ∆Ε εστιάζει σε λογαριασμούς κάθε φορά που «ανεβαίνει» μια φωτογραφία ή ένα βίντεο, το οποίο έχει «ταγκάρει» πολλούς λογαριασμούς εταιριών και επαγγελματιών. Τότε ανεβαίνει αυτόματα πολύ ψηλά στη λίστα ελέγχου, για να εξακριβωθεί αν πρόκειται για επαγγελματική δραστηριότητα και διαφήμιση, και συνεπώς αν υπάρχουν τα ανάλογα παραστατικά.
Πηγή: Εφημερίδα Espresso
Διαβάστε ακόμα:
- Εκτοξεύτηκε η χρήση κάρτας σε ταξί, γιατρούς και εστίαση
- Από το «Dragon’s» στο… εδώλιο
- Αισιόδοξα τα νέα για την Μαρινέλλα: Ξεκίνησε φυσικοθεραπεία