Τη σταδιακή μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων ζητά από την κυβέρνηση η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος. Διαψεύδει μάλιστα τις κυβερνητικές εκτιμήσεις ότι μία τέτοια παρέμβαση δεν θα έχει όφελος για τους καταναλωτές. «Την επόμενη ημέρα από τη θεσμοθέτηση ενός τέτοιου μέτρου η μείωση θα περάσει στις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ» διαβεβαίωσε ο πρόεδρος της ένωσης Αριστοτέλης Παντελιάδης.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τόνισαν ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα διαθέτει το χαμηλότερο εισόδημα με τον μεγαλύτερο ΦΠΑ, κάτι που δεν θα είναι διαχειρίσιμο μακροπρόθεσμα, γι’ αυτό και η Πολιτεία θα πρέπει να προχωρήσει σε μειώσεις των έμμεσων φόρων, όπως ο ΦΠΑ, τουλάχιστον στον μέσο όρο της Ευρώπης. Παράλληλα τόνισαν ότι πρέπει να αρθούν τα περιοριστικά μέτρα, όπως το περιθώριο μεικτού κέρδους, που λήφθηκαν τα προηγούμενα χρόνια λόγω των ειδικών συνθηκών, υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά αυτή τη στιγμή λειτουργούν εις βάρος των καταναλωτών και του ανταγωνισμού.
«Να καταργηθεί το καλάθι»
Αναφέρθηκαν επίσης στο καλάθι του νοικοκυριού, λέγοντας πως δεν έχει πλέον απήχηση στους καταναλωτές, έχει κλείσει τον κύκλο του και πρέπει να καταργηθεί. Εκτίμησαν ότι το επόμενο διάστημα δεν αναμένεται κάποιο νέο κύμα ανατιμήσεων, ούτε όμως και κάποια περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών. Τα μέλη της ένωσης σημείωσαν επίσης ότι η αύξηση των μισθών πρέπει να συνδυαστεί με αύξηση της παραγωγικότητας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η ένωση, η καθαρή κερδοφορία του κλάδου παραμένει χαμηλή, περίπου στο 1,8%. Τόσο ο κ. Παντελιάδης όσο και ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος Γιάννης Μασούτης επιχείρησαν να αποτινάξουν τα περί αισχροκέρδειας στον κλάδο, επικαλούμενοι το μικρό περιθώριο κέρδους σε σύγκριση με το τι επικρατεί σε άλλους κλάδους όπως οι τράπεζες, η ενέργεια και οι μεταφορές. Η πραγματικότητα όμως τους διαψεύδει, καθώς ητιμή δεκάδων προϊόντων που εντάσσονται στους 523 κωδικούς με ταμπελίτσα για μείωση τιμής όχι μόνο δεν έχει υποχωρήσει τον τελευταίο μήνα (το διάστημα δηλαδή που «τρέχει» η σχετική εθελοντική πρωτοβουλία των σούπερ μάρκετ), απεναντίας έχει αυξηθεί. Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο να είναι πιο ακριβά τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, πολλά από τα προϊόντα με την ταμπελίτσα για μειωμένη τιμή.
Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία
Διαβάστε ακόμα:
- Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε την διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά από τον Κυριάκο Μητσοτάκη;
- Σούπερ μάρκετ: Κοροϊδία και με τις μειώσεις τιμών στα ράφια
- Eurostat: Στο 3,1% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο – Στο 2% στην Ευρωζώνη