Ιστορική μέρα! Ένα μεγάλο έργο έγινε πράξη

Έπειτα από δεκαετίες, το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο έβαλε για πρώτη φορά στον Κρατικό Προϋπολογισμό το 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, άρχισε τη λειτουργία του

Must Read

Σαράντα χρόνια κοροϊδίας για τη Θεσσαλονίκη τελείωσαν προχθές, Σάββατο, του Αγίου Ανδρέα, μεγάλη η χάρη του, οπότε εγκαινιάστηκε το μετρό της πόλης, «το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης», όπως είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που το εγκαινίασε μαζί με την Πρόεδρο της ∆ημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

  • Από τον Ν. Πετρουλάκη

Οι Θεσσαλονικείς δεν πίστευαν στα μάτια τους ότι αυτό το έργο, το οποίο έβαλε για πρώτη φορά στον Κρατικό Προϋπολογισμό το 1976 ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής, παραδόθηκε και περίμεναν με αγωνία έξω από τους 13 σταθμούς, ενώ έπεφτε η βροχή, να πει επιτέλους ο Μητσοτάκης «εγκαινιάζω το μετρό», για να ξεχυθούν, να πάρουν «φωτιά» τα κινητά τηλέφωνα και να αρχίσουν να βιντεοσκοπούν και να φωτογραφίζουν όλες τις γωνιές του νέου μετρό της Θεσσαλονίκης. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, με τα αρχαία, που συγκλονίζουν τον επισκέπτη και τον οδηγούν 3.000 χρόνια πίσω, αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι σταθμοί είναι πανέμορφοι, ολοκαίνουργιοι και έφεραν μια ικανοποίηση και το χαμόγελο στους Θεσσαλονικείς, γιατί αυτό πράγματι είναι ένα μεγάλο έργο για την πόλη, έπειτα από δεκαετίες, αν και στοίχισε πολλά περισσότερα χρήματα στον ελληνικό λαό από όσα θα έπρεπε κανονικά να στοιχίσει. Τέτοια ώρα, τέτοια λόγια…




 

Η λειτουργία του μετρό αποτελεί φανερά μία «ιστορική» μέρα για τους Θεσσαλονικείς, οι οποίοι επισκέφθηκαν κατά χιλιάδες τα βαγόνια, χθες και προχθές, προκειμένου να κάνουν το πρώτο τους ταξίδι με αυτό, παρά την καταρρακτώδη βροχή και τις άσχημες καιρικές συνθήκες, γι’ αυτό και το μετρό παρέμεινε ανοιχτό ως τις 2 τα ξημερώματα της Κυριακής.

Από σήμερα το ωράριο λειτουργίας θα είναι από τις 5.30 το πρωί έως και τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα, αλλά αυτά που συνέβησαν το Σαββατοκύριακο είναι χαρακτηριστικά της μεγάλης προσμονής των Θεσσαλονικέων για αυτό το μέσο.

Με επιφωνήματα θαυμασμού, πολλές φωτογραφίες, ακόμη και ζωντανές «συνδέσεις» με τους οικείους τους μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρουν πλέον σήμερα οι συσκευές κινητών τηλεφώνων και με τη φράση στα χείλη «άξιζε η αναμονή», εκατοντάδες χιλιάδες άτομα μπήκαν και βγήκαν από τους 18 υπερσύγχρονους συρμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, ανεβοκατέβηκαν τις κυλιόμενες σκάλες και κάποιοι έκαναν ίσως και τρεις φορές το 17λεπτο υπόγειο ταξίδι από τη μία άκρη της πόλης μέχρι την άλλη (Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός), αφού ήταν και δωρεάν (έως και αύριο).

Όλα είναι καινούργια και γυαλιστερά και αυτό δεν περνά απαρατήρητο, αλλά οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας είναι αυτοί όπου παρατηρείται συνωστισμός, αναγκάζοντας έτσι τους αρμοδίους να κλείνουν για μικρά χρονικά διαστήματα τις αποβάθρες, ώστε να υπάρχει
αποσυμφόρηση.

Σε 17 λεπτά μπορεί κάποιος να διανύει την απόσταση των 13 σταθμών από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία στο μετρό Θεσσαλονίκης και, για παράδειγμα, κάποιος που μένει στην περιοχή της Βούλγαρη μπορεί να φτάσει στον σταθμό Βενιζέλου σε περίπου 12 λεπτά, χρόνος που σήμερα ειδικά τις ώρες αιχμής αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.

Από το πρωί της Τετάρτης το κόστος της μετακίνησης με το μετρό θα στοιχίζει 60 λεπτά του ευρώ και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά.

Επιπλέον 60 λεπτά και την ίδια διάρκεια θα έχει το εισιτήριο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Αρχικά τα δύο μέσα θα λειτουργήσουν με ξεχωριστά εισιτήρια και μελλοντικά με ενιαίο κόμιστρο. Τα εισιτήρια του μετρό μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθευτούν από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα που υπάρχουν εντός των σταθμών.

Χωρίς οδηγό

Τα δρομολόγια έχουν συχνότητα τις ώρες αιχμής ανά 3,5 λεπτά και μελλοντικά με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον 15 συρμών θα μπορεί να φτάσουν και τα 90 δευτερόλεπτα.

Το μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18.000 επιβάτες ανά ώρα, με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό, καθώς ελέγχονται αυτόματα από το κέντρο ελέγχου που βρίσκεται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Η εικόνα επιβίβασης ανά συρμό φτάνει τους 465 επιβάτες (καθήμενοι και όρθιοι). Φυσικά, οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες πληροφόρησης κοινού.

Οι 13 σταθμοί είναι οι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.

Η «Bora», η οροφή που έσταζε, οι κουβάδες και η «Σχεδία»

Η βροχή που έπεφτε όλο το Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη απέτρεψε αρκετές χιλιάδες κατοίκους να επισκεφθούν το μετρό, αλλά και αυτοί που μπήκαν στους 13 σταθμούς ήταν εκατοντάδες χιλιάδες, προκειμένου να κάνουν τη διαδρομή, να φωτογραφηθούν και να πάρουν εμπειρία. Μετά τα εγκαίνια, στο πρώτο δρομολόγιο του μετρό Θεσσαλονίκης επιβιβάστηκαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η σύζυγός του Μαρέβα Γκραμπόφσκι και η Πρόεδρος της ∆ημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Μαζί τους επιβιβάστηκαν επίσης η Λίνα Μενδώνη, ο Χρήστος Σταϊκούρας, ο Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Άδωνις Γεωργιάδης. Μέσα στον συρμό φωτογραφήθηκαν με επιβάτες και κάθισαν στις πρώτες θέσεις, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι συρμοί κινούνται χωρίς οδηγό, μέσω του σύγχρονου συστήματος που έχει εγκατασταθεί.

Η συνεχής βροχή και η κακοκαιρία «Bora» έφεραν και… παρατράγουδα, αφού oι οροφές σε τρία σημεία, στους σταθμούς Βενιζέλου, Πανεπιστήμιο και Παπάφη, έσταζαν νερά, χωρίς πάντως να προκληθούν άλλα προβλήματα, ενώ είχαν επιστρατευθεί οι καθαρίστριες, που έδωσαν τη δική τους μάχη για να μη γλιστρήσει κάποιος επιβάτης. Στον σταθμό Βενιζέλου, λόγω της βροχής που έπεφτε από το πρωί στην πόλη, η οροφή κοντά σε κυλιόμενες σκάλες άρχισε να στάζει και, μόλις μπήκαν οι επιβάτες, είδαν τα νερά και φυσικά προβληματίστηκαν, αλλά πέρασε η βροχή από τα κενά που έχουν οι κυλιόμενες. Συνεργεία τοποθέτησαν κουβάδες και μάζεψαν τα νερά, που σταμάτησαν όταν η βροχή κόπασε, ενώ εκτός από τον σταθμό Βενιζέλου κουβάδες τοποθετήθηκαν σε δύο σημεία στους σταθμούς Παπάφη και Πανεπιστήμιο.

Πόλος έλξης ήταν, χωρίς αμφισβήτηση, τα αρχαία στη Βενιζέλου και την Αγίας Σοφίας, εκεί όπου δύο πρώην αστέρια του αθλητισμού, ο Μπάνε Πρέλεβιτς του ΠΑΟΚ και ο Ντίνος Κούης του Άρη, μοίρασαν το περιοδικό «Σχεδία» -από τους πρώτους που το αγόρασαν ήταν ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Σταϊκούρας-, ενώ ο κόσμος ζητούσε φωτογραφίες και αυτόγραφα. Αξιοσημείωτη είναι μια κουβέντα στα κάγκελα του σταθμού Αγίας Σοφίας, μόλις έφυγε ο πρωθυπουργός, από τους υπουργούς Σκέρτσο και Μενδώνη, που βγήκαν μάλιστα και αναμνηστική φωτογραφία με το κινητό του πρώτου.

Όλοι ήθελαν μια φωτογραφία στα εγκαίνια του μετρό, που μπήκε στις ράγες και είναι πλέον γεγονός για την πόλη.

Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία

Διαβάστε ακόμα:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Τί έγινε ρε παιδιά; Ακόμη να εκτροχιάσουν κ να συγκρουστούν οι συρμοί; Ακόμη να γίνουν δυστυχήματα. Πωπωπω λειτουργεί αλλοιμονο το Μετρό

  2. άντε να πει και κάποιος μια καλή κουβέντα γιατι απορώ πως δεν γέμισαν τα επείγοντα των νοσοκομείων με τύπους, που δάγκωσαν την γλώσσα τους και δηλητηριάστηκαν. Μιλάμε για φαρμάκι.

    • Καλώς τον μαλακα. Έγραψε κάποιος πως επιτέλους έγινε ένα έργο που είχε εγγραφεί σε προϋπολογισμό του 1976,στοίχισε όσο κανένα άλλο, ταλαιπώρησε μια ολόκληρη πόλη για πολλά χρόνια, κατέστρεψε την αγορά της εγνατιας, εξυπηρετεί μόνο μια ευθεία που δεν αφορά ούτε το 5% των πραγματικών αναγκών της πολης ως προς την μεταφορά από πολυπληθεις συνοικίες, κατέστρεψαν αρχαία μοναδικής σπουδαιότητας για να φάει ο Μπακατσελος και οι εργολάβοι 93 εκατομμύρια από αποζημιώσεις, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη αλλά θα τελειώσει τον Μάιο του 25 η παρούσα γραμμή και αν το καταφέρουν, ήταν το έργο που είχε το μεγαλύτερο κόστος σε ωφέλεια σε σχέση με άλλα έργα που είχαν προταθεί στη θέση του, και βρέθηκε ο μαλακας ο ηλιθιος εσύ δηλαδή να πεις στην ουσία μπράβο σε αυτούς τους άχρηστους απατεώνες για ένα έργο που σε άλλη χώρα θα είχε τελειώσει σε 2 χρόνια το πολύ. Τραβα πνιξου μαλακα γιατί ό,τι τραβάει η χώρα είναι εξαιτίας ηλιθιων σαν εσένα που δικαιολογούν άθλιους ενώ τους πληρώνουν με τους φόρους τους. Τενεκε σαχλαμαρα. Ζώο. Καλοφαγωτο το επόμενο έργο από λαμογια με τους φόρους σου. Σάπια καλτσα

    • Leon σε ζηλεύω. Είσαι ακριβώς το είδος του χαζούλη που είναι ευτυχισμένος με την χαζομάρα του και ζει σε παράλληλο σύμπαν

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This