Χωρίς ιδιαίτερες… συγκινήσεις ολοκληρώθηκε η φετινή Black Friday για το εμπόριο, καθώς τόσο η ΕΣΕΕ όσο και η ηλεκτρονική πλατφόρμα Skroutz κατέγραψαν αγοραστική κίνηση σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ, στην εκπτωτική περίοδο συμμετείχε μεν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων (81%) συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, περισσότερες όμως από τις μισές επιχειρήσεις (56%) δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους. Σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις (το 46%) είχαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2022/2023, σχεδόν 4 στις 10 (το 37%) κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, ενώ ένα 12% δήλωσε ότι είχε μείωση πωλήσεων. Αναφορικά με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, 9 στις 10 επιχειρήσεις εμφανίζονται από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες, παρά την ανησυχία για τις καιρικές συνθήκες την εν λόγω περίοδο (κακοκαιρία «Bora»). Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη Black Friday σε όλη την εβδομάδα, ενώ το 30% των επιχειρήσεων συμμετείχε μόνο το τριήμερο (Παρασκευή 29/11 – Κυριακή 01/12).
Περίπου στα ίδια επίπεδα, με μια μικρή αύξηση της τάξεως του 1%, κυμάνθηκε ο συνολικός όγκος των παραγγελιών σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τον απολογισμό της πλατφόρμας Skroutz. ‘Οσον αφορά το μέσο καλάθι, και εδώ επικρατεί σταθερότητα, με τη μέση τιμή του καλαθιού σε σχέση με το 2023 να σημειώνει μια πτώση της τάξεως του ενός ευρώ (98 ευρώ έναντι 99 ευρώ την περασμένη χρονιά).
Ωστόσο, η λίστα με τις οικογένειες προϊόντων με τις περισσότερες παραγγελίες διαφέρει ελαφρώς με τις Σπίτι & Κήπος και Τεχνολογία να φιγουράρουν στις δύο πρώτες θέσεις με ποσοστό 35% και 31% επί των συνολικών παραγγελιών, αντίστοιχα. Την τρίτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά τις παραγγελίες καταλαμβάνει η Υγεία-Ομορφιά με ποσοστό 25,76% επί του συνολικού αριθμού παραγγελιών μέσω skroutz marketplace, με τη Μόδα να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση με ποσοστό 21%. Τέλος, όσον αφορά τον παραγόμενο τζίρο αγορών μέσω skroutz marketplace, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η οικογένεια κατηγοριών Τεχνολογία με ποσοστό που αγγίζει το 36% και ακολουθεί η Σπίτι & Κήπος με ποσοστό 25%.
Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία
Διαβάστε ακόμα:
- Black every day…
- ΗΠΑ – Black Friday: Οι Αμερικανοί ξόδεψαν 10,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαδικτυακές αγορές
- Το απολαυστικό βίντεο της Finos Film για την Black Friday – «Ψωνίστε μέχρι τελικής πτώσης!»