Δεν τα λες και καλά τα νέα για όσους εφοπλιστές δραστηριοποιούνται στην αγορά μεταφοράς αυτοκινήτων, όπως ο Εμανουέλε Γκριμάλντι και η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού. Η άνθηση των αγορών εμπορευματικών μεταφορών αυτοκινήτων δείχνει περαιτέρω σημάδια υποχώρησης από τα υψηλά όλων των εποχών, πιστεύει η Clarksons Research.
«Ο τομέας των μεταφορέων αυτοκινήτων ήταν ένα από τα πιο καυτά κομμάτια της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενη ζήτηση, αυξημένες τιμές ναύλων και κέρδη και ένα μεγάλο κύμα επενδύσεων σε νέες κατασκευές» δήλωσε ο ερευνητής David Whittaker. Ωστόσο, η ισορροπία στον τομέα αρχίζει να αλλάζει, λέει ο Whittaker. Τα ναυλοσύμφωνα διάρκειας ενός έτους για πλοία δυνατότητας μεταφοράς αυτοκινήτων 5.000 ceu έχουν πλέον μειωθεί περισσότερο από 40% από το υψηλό στις αρχές του 2024, στα $55.000 την ημέρα.
Για τα μεγαλύτερα πλοία η πτώση είναι μικρότερη, της τάξης του 17%. Το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο βρίσκεται σε καλό δρόμο για να φτάσει το ρεκόρ των 24,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων φέτος, το οποίο είναι 16% πάνω από τα επίπεδα πριν από τον Covid-19.
Σε μεγάλο βαθμό αυτό αντανακλά τις αυξανόμενες εξαγωγές από την Κίνα, η οποία φέτος ξεπέρασε την Ιαπωνία και έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο. Ωστόσο η ζήτηση υποχωρεί, προειδοποιεί ο ναυλομεσιτικός οίκος…
Πηγή: Κυριακάτικη δημοκρατία