Μπορεί να έχουν μείνει μόλις τρεις μέρες για τα Χριστούγεννα, όμως η ακρίβεια που ταλανίζει τους Έλληνες, δεν αφήνει περιθώρια για πολλές αγορές. Οι καταναλωτές έχουν ήδη κάνει την απαραίτητη έρευνα, ώστε να προμηθευτούν τα απαραίτητα για το οικογενειακό τραπέζι, χωρίς να αναγκαστούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
«Ευελπιστούμε να δούμε μειώσεις σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία έχουμε. Πρέπει να δούμε ως καταναλωτές και τις μειώσεις στο ράφι. Στο λάδι έχει πέσει η τιμή αλλά κάποιοι το πουλούν 15,38 ευρώ το μπουκάλι, ενώ κάποιο από αυτά τα λάδια έχει ενταχθεί στην μόνιμη μείωση τιμής. Είδαμε αυξήσεις σε σχέση με το 2023. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τείνουν να πλησιάσουν τα επώνυμα. Τα ιδιωτικής ετικέτας έχουν αυξηθεί 8-9%», εξηγεί ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδος.
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος κρεοπωλείου Αντώνης Βαλτετσιώτης έδωσε την εικόνα των τιμών στο κρέας πώς αναμένεται να πάει η αγορά. «Ήδη από χθες είχαμε μεγάλη κινητικότητα. Και σήμερα περιμένουμε μεγάλη προσέλευση κόσμου και περιμένουμε και κόσμο και Δευτέρα – Τρίτη. Οι τιμές παραμένουν σταθερές σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα απλά υπάρχει μία αύξηση σε σχέση με πέρσι τα Χριστούγεννα. Τον προηγούμενο μήνα είχαμε μια αύξηση κατά ένα ευρω σε όλα τα κρέατα, συγκεκριμένα σε μοσχάρι και χοιρινό και αυτό είναι γενικό, δεν έχει σχέση με τα Χριστούγεννα», επισημαίνει και συνεχίζει κάνοντας αναφορά στις τιμές:
«Η τιμή της γαλοπούλας υπολογίζεται κοντά στο 1 ευρώ αύξηση, πέρσι είχαμε γαλοπούλες που ξεκινούσαν από τα 7 ευρώ/κιλό. Η γαλοπούλα είναι «παλιομοδίτικο» είναι μία βιτρίνα περισσότερο. Είναι πολύ μεγάλη η ζήτηση, αλλά και στα μαγαζιά εστίασης είναι, καθώς τα προμηθεύουμε. Ο κόσμος θα βγει έξω αλλά και σε σπίτια θα μαζευτεί ο κόσμος να γιορτάσει. Υπάρχει ζήτηση και κινητικότητα. Δεν είναι όπως παλιά που υπήρχε μεγάλη κατανάλωση. Θα πάρουν με φειδώ».
«Είναι μια παρατεταμένη περίοδος έρευνας και αγοράς»
Τέλος, ο ιδιοκτήτης αρτοποιείου στο Ναύπλιο, Νίκος Μαυροθαλασσίτης μιλά για την αγορά αλλά και για τις τιμές των παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων γλυκών.
«Η δουλειά έχει ανέβει, υπάρχει μια ζεστασιά. Είναι μια παρατεταμένη περίοδος έρευνας και αγοράς. Ο κόσμος έχει αρχίσει και βγαίνει, ψωνίζει. Μπορεί οι ποσότητες να είναι μετριασμένες, αλλά επιλέγει ποσότητα και ποικιλία. Τις τιμές προσπαθούμε να τις κρατάμε χαμηλά, έχουμε κάποιες μειώσεις σε κάποιους κωδικούς πχ κουραμπιέδες. Υπάρχουν και πολλές κρατήσεις στο Ναύπλιο όπως έχω μιλήσει με ξενοδόχους», τονίζει.