Μόλις το 35% από τα πρόστιμα που επιβάλλονται ετησίως για παραβάσεις του ΚΟΚ, εισπράττει το ελληνικό δημόσιο σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρμοδίων φορέων του υπουργείου Μεταφορών.
Αυτό είναι βασικό πρόταγμα των αλλαγών που θα γίνουν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με σκοπό να διευκολυνθεί η διαδικασία αποπληρωμής των προστίμων, καθώς η γραφειοκρατία θεωρείται η βασική αιτία για την συγκεκριμένη «χασούρα».
Δείτε επίσης: Έρχεται το e-katanalotis με συνεχή ενημέρωση για τις τιμές σε σούπερ μάρκετ και καύσιμα
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ακόμα και για την αποπληρωμή ενός μικρού προστίμου, η διαδικασία είναι χρονοβόρα, ενώ υπάρχουν και παραβάτες στους οποίους έχουν καταλογιστεί πρόστιμα και δεν αναζητούνται ποτέ. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την επιβολή ενός προστίμου από την Τροχαία μέχρι την είσπραξή του μεσολαβούν περίπου 60 βήματα. Στόχος είναι τα βήματα αυτά να περιοριστούν στα 15.
Δυνατότητα υποβολής ένστασης
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», στον νέο ΚΟΚ, ο οφειλέτης θα έχει τη δυνατότητα υποβολής ένστασης για κάθε επιβληθέν πρόστιμο. Σε περίπτωση απόρριψης της ένστασης θα του παρέχεται ένα εύλογο διάστημα (π.χ. 2-3 μηνών) προκειμένου να αποπληρώσει την οφειλή του.
Σε περίπτωση μη καταβολής του προστίμου, αυτό θα περνά αυτομάτως μέσω του Taxisnet, ως υποχρέωση.
Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει την επαναφορά της έκπτωσης αποπληρωμής προστίμου εντός 10ημέρου. Είναι ενδεικτικό ότι το ύψος των προστίμων που καταλογίζεται σήμερα ανέρχεται –ετησίως– σε περίπου 140 εκατ. ευρώ με το ποσό που εισέρχεται στα δημόσια ταμεία να φτάνει μετά βίας τα 40 εκατ. ευρώ.