Λίγο πριν από την συμπλήρωση δύο ετών από το έγκλημα στα Τέμπη, μια ακόμη σιδηροδρομική τραγωδία απεφεύχθη στο παρά 5′! Αυτό που είναι πιο εξοργιστικό είναι πως το περισταστικό παρέμεινε κρυφό ενώ εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για την κατάσταση των τρένων σήμερα.
Σύμφωνα με το Έθνος, το εν λόγω συμβάν σημειώθηκε στις 7 Ιανουαρίου και φέρνει στην μνήμη αντίστοιχο που είχε στοιχίσει την ζωή στον 41χρονο εργοδηγό της ΣΤΑΣΥ, Πέτρο Γιάμαλη, τον Νοέμβριο 2021.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, γερανοδρεζίνα που κινούνταν στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) εμφάνισε αίφνης πλήρη απώλεια του συστήματος φρένων και του κινητήρα, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί το δεύτερο βαγόνι.
Υπενθυμίζεται το σοβαρό εργατικό δυστύχημα στις γραμμές του ΗΣΑΠ, όταν είχε καταρρεύσει πλήρως το σύστημα πέδησης της μηχανής λείανσης της γραμμής, η οποία βρέθηκε να κινείται ανεξέλεγκτη έως ότου σταματησει σε συρμό που είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
«Στις 7/1/25 υπηρεσιακό σιδηροδρομικο όχημα (δρεζίνα) που μετέφερε τεχνικό προσωπικό επισκευής γραμμών του ΟΣΕ παρουσίασε πρόβλημα στην πεδηση που είχε ως αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό του βαγονιού-καρότσας που ρυμουλκουσε με υλικά γραμμής. Δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για τους 3 υπαλλήλους και τον μηχανοδηγό του ΟΣΕ που επέβαιναν στην δρεζινα, ενώ κανένα πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε στον κύριο άξονα της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς αυτό συνέβη σε βοηθητική γραμμή. Το πρόβλημα της μερικής πέδησης δεν προήλθε από μηχανική βλάβη αλλά από τροφοδοσία καυσίμου λόγω χαμηλής στάθμης.»
Δείτε επίσης:
- Nέο βίντεο ντοκουμέντο! Τρένο περνά διάβαση χωρίς να έχουν κατέβει οι μπάρες
- Πανικός στον Προαστιακό από Αθήνα προς Κιάτο: Βαγόνι γέμισε καπνούς!
Σε άλλες χώρες έχουν κάνει ηλεκτρικά τα τραίνα από το 1940 όπως στην Ιταλία για παράδειγμα που υπάρχει βίντεο από εκείνη την εποχή και δείχνει τους ιστούς λήψης ρεύματος. Στη Γαλλία είχαν κάνει δοκιμές ρεκόρ ταχύτητας από τη δεκαετία του 1970 για το TGV που μάλιστα το πρωτότυπο διατηρείται στο μουσείο τους πλήρως λειτουργικό. Στην Ιαπωνία το αντίστοιχο πήρε το όνομα Bullet Train (Βολίδα) λόγω σχήματος και οι πρώτες δοκιμές ξεκίνησαν το 1963!!!
Στην Γερμανία που οδηγούσα μία BMW σε τμήμα αυτομινητοδρόμου που δεν είχε όριο ταχύτητας και πήγαινα με 240χλμ λίγο πιο δίπλα από τον δρόμο περνούσε η γραμμή τραίνου υψηλής ταχύτητας και το ICE με πέρασε σαν σταματημένο καθώς πρέπει να πηγαίνε με 300χλμ!!!
Εδώ βέβαια ακόμη συζητήσαμε και ψάχνουμε αν πρέπει να έχουμε σιδηρόδρομο έως τα Ιωάννινα και κλείνουμε το μάτι σε όσους διαλύουν και κλέβουν την ακριβοπληρωμενη ηλεκτροδοτηση και τηλεδιοικηση που υπολειτουργουν γιατί οι κυβερνήσεις έχουν αποφασίσει να ταϊζουν κάποιους με τα δικά μας λεφτά!