Στο 2,5% διαμορφώθηκε τον Φεβρουάριο ο πληθωρισμός, έναντι 2,7% που ήταν τον Ιανουάριο και 2,9% τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε μηνιαία βάση, ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 0,1%. Όμως την ανιούσα έχουν πάρει πληθώρα υπηρεσιών και αγαθών.
Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση 41,1% στην τιμή του φυσικού αερίου σε ετήσια βάση, 17,5% στα ξενοδοχεία, 10,8% στις μεταφορές με αεροπλάνο, 9,9% στα ενοίκια, 7% στα ασφάλιστρα υγείας, 6,7% στο ρεύμα και 6,4% στα ρούχα και παπούτσια. Στα τρόφιμα σημειώθηκε αύξηση των τιμών κατά 0,2%, με τις τιμές του ελαιολάδου να υποχωρούν κατά 16,9%, αλλά εκείνες των άλλων ελαίων να αυξάνονται κατά 11%. Ανατιμήσεις 6,7% καταγράφηκαν στο μοσχάρι, 5,7% στους ξηρούς καρπούς και 4,7% στον καφέ. Κατά 3,1% μειώθηκαν οι τιμές στα αλλαντικά και 1,8% στα τυριά. Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2022 – Φεβρουαρίου 2023.
Η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,1% τον μήνα Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2025, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 5,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων
• 1,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα)
• 0,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, δημοτικά τέλη, ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης
• 0,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες
• 0,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία
• 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας
Η άνοδος των τιμών οφείλεται στην επικείμενη ειρήνευση στην Ουκρανία, ο Τράμπας φταίει.