Επιχορηγούμενος πνευματικός τσαρλατανισμός

Must Read

Αν δεν κάνω λάθος, λέγεται Εθνική Πινακοθήκη, όχι Μηδενιστική Πινακοθήκη Σαλεμένων Ψευτοκουλτουριάρηδων. Είναι δε, νομίζω, Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, με Δ.Σ. και προϋπολογισμό από το κρατικό ταμείο.

Όπερ έστι μεθερμηνευόμενον πως το προσωπικό της, από τον Πρόεδρο ως τον τελευταίο φύλακα και την καθαρίστρια, το ρεύμα, το νερό, όλα πληρώνονται από σας, αδέρφια. Το δε Σύνταγμα έχει προμετωπίδα και αναφέρει τι πρέπει να προάγει το κράτος, άρα και η Εθνική Πινακοθήκη. Είναι γνωστή η συνταγή της απόκτησης δημοσιότητας μέσα από τον σκανδαλισμό της συντριπτικής πλειονότητας, κοπρίζοντας στις αισθήσεις τις προσβολές κατά της εθνικής και θρησκευτικής ταυτότητας του Εθνους. Συνήθεις στόχοι, η Παναγία και εθνικοί μας Ηρωες. Ο Νίκος Παπαδόπουλος υφίσταται ήδη τις συνέπειες για τη βίαιη αντίδρασή του. Το ότι πληρώνουμε για να προβάλλονται βλάσφημα σκουπίδια θα μείνει ατιμώρητο; Θα θυμίσω τι έγραφα πριν από δύο χρόνια εδώ, με τίτλο «Με λένε Αρτέμη», από το σπαρταριστό απόσπασμα ταινίας του αείμνηστου Χάρρυ Κλυνν, όπου κογιονάριζε την ψευτοκουλτούρα:

«Το παρακάτω κείμενο από αυτοκριτική του Πικάσο το είχα διαβάσει πριν από πολλά χρόνια, διότι αποκάλυπτε αυτό που υποψιαζόταν όποιος έχει μισό δράμι μυαλό και αισθητική, δηλαδή πόσο υπερτιμημένο είναι μέρος της μοντέρνας τέχνης. Το θυμόμουν ως νόημα πως ο Πικάσο είχε πει πως ζωγράφιζε αλλόκοτες ανοησίες, γιατί είχε δει πως τα ψώνια που υποδύονται τους φιλότεχνους τρελαίνονταν γι’ αυτά και τα αγόραζαν όλο και πιο ακριβά, και πως ο ίδιος θεωρούσε τον εαυτό του διασκεδαστή αυτών των ψώνιων, που τον έκαναν πλούσιο, αλλά δεν θυμόμουν πού το είχα δει. Μου το θύμισε διαδικτυακή φίλη, η Λένα Λιώση, αναρτώντας μου το λινκ με το πολύ ενδιαφέρον άρθρο της Ειρήνης Σπυριδάκη, ζωγράφου και φιλολόγου, με τίτλο “Πικάσο: Είμαι μόνο ένας δημόσιος ψυχαγωγός”, που είχε δημοσιευτεί στο artmagazine.gr στις 22 Απριλίου 2009, όπου ως περαιτέρω πηγή αναφέρεται το περιοδικό “Φωτοχώρος”. Ο Πικάσο λοιπόν, που στην αρχή της καριέρας του, πριν προσχωρήσει στον προσοδοφόρο κυβισμό, ζωγράφιζε με πολύ πιο κατανοητό και κλασικό ύφος, είχε πει σε μια κρίση κυνικής ειλικρίνειας:

“Από τη στιγμή που η τέχνη δεν είναι τροφή των εκλεκτών, ο καλλιτέχνης μπορεί να εκδηλώνει το ταλέντο του με κάθε ιδιοτροπία, όπως του καπνίσει, με κάθε επινόηση του πνευματικού τσαρλατανισμού. Αλλά οι εκλεπτυσμένοι, οι πλούσιοι, οι χασομέρηδες, οι διυλίζοντες την πεμπτουσία ψάχνουν για το καινούργιο, το αλλόκοτο, το πρωτοφανές, το σκανδαλώδες. Κι εγώ, από τον κυβισμό κι ύστερα, ικανοποίησα αυτούς τους κυρίους και τους κριτικούς με πάμπολλα παράξενα που πέρασαν από τον νου, και όσο λιγότερο τα καταλάβαιναν τόσο τα θαύμαζαν. Με το να διασκεδάζω συνεχώς με όλα τούτα τα παιχνίδια, τις λοιδορίες, τους γρίφους, τις σπαζοκεφαλιές και τα αραβουργήματα έγινα διάσημος, και μάλιστα πολύ γρήγορα. Και η διασημότητα για έναν ζωγράφο σημαίνει πωλήσεις, κέρδη, περιουσία, πλούτο. Οπως γνωρίζετε, σήμερα είμαι διάσημος και πλούσιος, αλλά όταν μένω μόνος με τον εαυτό μου δεν έχω το θάρρος να με θεωρώ καλλιτέχνη με την αρχαία έννοια της λέξης. Ηταν μεγάλοι ζωγράφοι ο Τζιότο, ο Τισιανός, ο Ρέμπραντ, ο Γκόγια. Είμαι μόνο ένας δημόσιος ψυχαγωγός, που κατάλαβε την εποχή του, που ικανοποίησε όσο μπορούσε την ηλιθιότητα, την κενοδοξία και την απληστία των συγχρόνων του. Είναι πικρή η δική μου εξομολόγηση, πιο οδυνηρή απ’ ό,τι μπορεί να φαίνεται, έχει όμως την αρετή να είναι ειλικρινής”.

Αυτή την κυνική ομολογία από τον πατριάρχη της μοντέρνας ζωγραφικής για πνευματικό τσαρλατανισμό, που πλασάρεται ως μοδέρνα τέχνη, την αφιερώνω σε όλα τα ψώνια, συνήθως αριστερά, που έσπευσαν να χλευάσουν τους πολίτες που σκωπτικά αναφέρθηκαν στον κλεμμένο πίνακα και στην ατυχή πτώση του. Ενα ποτήρι φραπόγαλου θα μπορούσε να τον στηρίξει, ρε αδερφέ. Ο ίδιος ο Πικάσο περιγελά τους ηλίθιους, που όσο πιο ακατανόητα πράγματα ζωγράφιζε τόσο ενθουσιάζονταν και πλήρωναν ακριβότερα τα έργα του. Τα κονόμησε ο Πάμπλο και εξηγεί τον τρόπο, κάνοντας με την εξομολόγησή του την κηδεία του κυβισμού».

Δεν είναι ο λαός απαίδευτος, επειδή κοροϊδεύει και οργίζεται με τις καλικαντζούρες, τα βλάσφημα πορτρέτα και τις παραποιημένες θρησκευτικές εικόνες. Απλά, αφενός καταλαβαίνει ενστικτωδώς την παπάτζα, το γελοίο, ατάλαντο και ρηχό του πράγματος, αφετέρου θίγονται ο αξιακός του κώδικας, η εθνική και θρησκευτική του συνείδηση. Οι ανακυκλωμένοι κομμουνιστές, φιλελέφτ κ.ά. που σας κουνάνε το δάχτυλο και υπερασπίζονται το «δικαίωμα» διαφόρων πνευματικών τσαρλατάνων να προβάλλονται με τους φόρους μας και να κονομάνε αναγνωρισιμότητα και χρήμα είναι οι ίδιοι που εκστασιάζονταν με τα παλλόμενα πέη του Φαμπρ.

Αν θέλουν, ελευθερίαν έχομεν, ας πληρώσουν μια ιδιωτική γκαλερί, ας ανάψουν και μερικά τσιγαριλίκια σε ένα μανουάλι για να θυμιατίσουν αναλόγως την αταλαντοσύνη τους, αλλά όχι με τα λεφτά μας. Αρκετά με τον κρατικοδίαιτο ανθελληνισμό και αντιχριστιανισμό, και με την προβολή του πνευματικού τσαρλατανισμού, και μάλιστα από κεντρο-«δεξιά» κυβέρνηση.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Γειά σου ρε Φαήλε!!! Μπουρλοτιέρης όπως πάντα! Λόγος καυστικός,πιπερατος, αλύπητα εύστοχος!και ανηλεώς κατά ριπάς….Η πίτσα από την μία στην άλλη,με άφθονη κόκα κόλα και κρύο νερό.Αρχιζω την ανάγνωση…η παρέα έχει λιγωθει από το γέλιο…και δεν πιστεύει ότι ακούει αυτό που ενστικτωδώς θέλει να διατυπώσει αλλά τις λέξεις τις βρίσκει όλες στο γραπτό σου!… Μπράβο ρε Φαήλε κάποιος πρέπει να πει αλήθειες και με τον τρόπο το δικό σου.Να σε έχει καλά ο Θεός.

  2. Είναι δυνατόν να ανεβαίνουν άτεχνα κολάζ δίπλα στον Γκόγια και τον Ελ Γκρέκο;

    Ακόμα κι αν δεν είχε εμπλοκή το γνωστό ίδρυμα και το καταριανο χρήμα, έπρεπε να ερευνηθεί το αισχρό ρουσφέτι, να μπαίνουν αυτά τα σκύβαλα δίπλα στην μόνιμη έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης.

    Κατόπιν να σκεφτούμε ότι από εκεί περνούν εκ περιτροπής σχεδόν όλα τα σχολεία της χώρας, τα παιδιά μας.

    Οχι μόνο λόγια λοιπόν, η Μενδώνη και η διευθύντρια της πινακοθήκης και η επιλεμητρια της έκθεσης να πληρώσουν από την ΤΣΕΠΗ τους τα έξοδα ως πρόστιμο στο δημόσιο ταμείο, pour encourager les autres.

    Οχι τώρα, δεν περιμένω τώρα, όταν με το καλό ψοφήσει η Μεταπολίτευση.

  3. ΑΙ ΚΙΟΥ ΡΑΔΙΚΙΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΣΤΕΛΝΕ ΕΞΩΔΙΚΑ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΤΕΛΝΕ ΣΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΜΕΝΔΩΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΕΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΛΑ ΤΙ ΠΡΕΣΒΕΥΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΚ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΝΟΜΙΖΩ
    ΕΙΧΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΜΠΕΙ ΩΣ ΤΑΥΡΟΣ ΣΕ ΥΑΛΟΠΩΛΕΙΟ ΠΧ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΣΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΑΚΗΣ ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ
    ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΑΜΠΟΥΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
    ΑΛΛΑ ΕΙΠΑΜΕ ΜΥΑΛΟ ΡΑΔΙΚΙΟΥ ΟΛΟΙ Η ΣΤΗΜΕΝΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θρήνος στην Καβάλα για τον χαμό σε τροχαίο του 21χρονου τερματοφύλακα τοπικής ομάδας

Ο ποδοσφαιρικός κόσμος της Καβάλας θρηνεί την ξαφνική απώλεια του 21χρονου Τάσου Ματσάγκου, ο οποίος το βράδυ της Τετάρτης...

More Articles Like This