Η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι της ιστορίας

Η 3SI επανασχεδιάζει τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου

Must Read

Το CGTN (China Global Television Network) είναι το αγγλόφωνο ειδησεογραφικό κανάλι της κεντρικής τηλεόρασης της Κίνας (China Central Television) και σε άρθρο του κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα και τον κομβικό ρόλο της στην καρδιά της «Πρωτοβουλίας των Τριών Θαλασσών».

Λίγα λόγια για την 3SI

Η Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών (3SI) είναι μια πολιτικά εμπνευσμένη και εμπορικά καθοδηγούμενη πλατφόρμα για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας μεταξύ 13 κρατών μελών της ΕΕ που κατανέμονται μεταξύ της Βαλτικής, της Αδριατικής και της Μαύρης Θάλασσας.

Η 3SI γεννήθηκε από το κοινό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη συνδέσεων μεταφορών, ενέργειας και ψηφιακών υποδομών στον άξονα Βορρά-Νότου της ΕΕ και στοχεύει στην αναβάθμιση της αριστείας της περιοχής σε ολόκληρη την ΕΕ και παγκοσμίως.

Οι εταίροι της 3SI – οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γερμανία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – συμμετέχουν στενά σε αυτή τη διαδικασία.

Οι 13 χώρες της ΕΕ είναι οι εξής: Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Αυστρία, Κροατία, Ρουμανία, Ελλάδα και Βουλγαρία.

Φέτος η Αλβανία και το Μαυροβούνιο συμμετείχαν ως νέα «Συνδεδεμένα Μέλη», ενώ ως νέοι Στρατηγικοί Εταίροι της Πρωτοβουλίας των Τριών Θαλασσών, προστέθηκαν η Ισπανία και η Τουρκία.

Το συμπέρασμα του CGTN

Η Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών δεν συνδέει πλέον απλώς χώρες -επανασχεδιάζει τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου. Και για άλλη μια φορά, η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι της ιστορίας.

Το κινεζικό άρθρο για την Ελλάδα

Η Ευρώπη αναβαθμίζει μαζικά τις υποδομές της και πρόκειται να ανατρέψει τις παγκόσμιες εμπορικές οδούς.

Οι ηγέτες δεκατριών χωρών της ΕΕ βρίσκονται στη Βαρσοβία για να γιορτάσουν τα δέκα χρόνια της Πρωτοβουλίας των Τριών Θαλασσών, ενός έργου που στοχεύει στην ενίσχυση των εσωτερικών συνδέσεων της Ευρώπης.

Αλλά κάνει πολύ περισσότερα από αυτό: ανοίγει νέες πόρτες για ισχυρούς παίκτες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και, για άλλη μια φορά, η Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στο επίκεντρο.

Έχοντας αρχικά ξεκινήσει για να συνδέσει καλύτερα τον βορρά, τον νότο και την ανατολή της Ευρώπης, η Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών γίνεται πλέον ένα βασικό κομμάτι του παγκόσμιου εμπορικού παζλ, ειδικά καθώς η Πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, ένας Δρόμος» (BRI) της Κίνας αναζητά ταχύτερους τρόπους εισόδου στην Ευρώπη.

Λιμάνια όπως ο Πειραιάς και η Αλεξανδρούπολη στην Ελλάδα δεν είναι πλέον απλώς τοπικοί κόμβοι. Γίνονται γρήγορα τα κύρια σημεία εισόδου για τα κινεζικά αγαθά που ρέουν στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ, ΝΕΟ ΙΚΟΝΙΟ, ΠΕΡΑΜΑ (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

«Η Ελλάδα είναι ένας κόμβος — ένας κόμβος με πολύ καλές διασυνδέσεις», δήλωσε στο CGTN ο ναυτιλιακός σύμβουλος Γιώργος Ξηραδάκης. «Είναι ζωτικής σημασίας για την επιτάχυνση τόσο των οδικών όσο και των σιδηροδρομικών μεταφορών προς υποστήριξη του οράματος των Τριών Θαλασσών», πρόσθεσε.

Πάνω από 140 μεγάλα έργα — αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομοι, ενεργειακά δίκτυα — βρίσκονται σε εξέλιξη, όλα σχεδιασμένα για να μεταφέρουν αγαθά ταχύτερα, φθηνότερα και πιο έξυπνα.

Ο Πολωνός πρόεδρος Άντρζεϊ Ντούντα λέει ότι η περιοχή των Τριών Θαλασσών, στην οποία ζουν 120 εκατομμύρια άνθρωποι, θα μπορούσε να ενισχύσει την οικονομία της κατά ένα εντυπωσιακό 35% έως το 2030.

Και η Ελλάδα; Βρίσκεται ακριβώς στη μέση όλων αυτών.

Ο δημοσιογράφος και πολιτικός αναλυτής Αντώνης Παπαγιαννίδης δήλωσε ότι η απόφαση της Ελλάδας να συμμετάσχει επίσημα στην πρωτοβουλία, χρόνια μετά την έναρξή της, αποδεικνύει ότι κατάλαβε νωρίς την κρίσιμη σημασία της συνδεσιμότητας.

«Είναι μια σπάνια στιγμή», είπε, επισημαίνοντας πώς τα στρατηγικά λιμάνια της Ελλάδας αποτελούν πλέον βασικά πλεονεκτήματα που συνδέουν τις φιλοδοξίες της Κίνας με την οικονομική ώθηση της Ευρώπης.

Και δεν είναι μόνο το εμπόριο. Τα ενεργειακά δίκτυα και τα ταχύτερα ψηφιακά συστήματα αποτελούν επίσης μέρος του σχεδίου, θέτοντας τις βάσεις για μια πιο έξυπνη, πιο ολοκληρωμένη Ευρώπη.

Χωρίς την Ελλάδα, «η αλυσίδα μεταφορών και εφοδιασμού θα καταστεί ασύμφορη», πρόσθεσε ο Ξηραδάκης, υπογραμμίζοντας τον κεντρικό ρόλο της χώρας.

Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η μετατροπή των μεγαλεπήβολων σχεδίων σε υποδομές στον πραγματικό κόσμο.

«Η συνδεσιμότητα σήμερα απαιτεί σοβαρές, σταθερές επενδύσεις στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και της ψηφιακής τεχνολογίας», δήλωσε ο Παπαγιαννίδης. «Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση — και η πραγματική ευκαιρία».

Συμπέρασμα: η Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών δεν συνδέει πλέον απλώς χώρες — επανασχεδιάζει τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου. Και για άλλη μια φορά, η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι της ιστορίας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Η Ελλάδα είναι χώρος που δεν ανήκει στους Ελλήνες. Ας όψεται η καταραμένη οικογένεια και οι Παπανδρέου, Τσίπρας, Σαμαράς. Οι Έλληνες όμως θα πληρώσουν για τις υποδομώς για να κερδίζουν όλοι, πλην Ελλήνων.

    • Τον απλό Έλληνα πολίτη, πως τον αφορά? Στο Αιγαίο έχουμε νταβά, τα λιμάνια τα ξεπουλησαμε, οι δρόμοι ξεπουλημένοι, τα τρένα ξεπουλημενα, τα αεροδρόμια ξεπουλημενα κ. ο. κ.. Δεν αντιλαμβάνομαι πως αυτό εμένα θα βελτιώσει την ζωή μου! Ίσα ίσα που θα συνεχίσουν ανεξέλεγκτα να εισέρχονται ακατάλληλα προϊόντα που θα βαφτίζονται Ελληνικά και λίγοι θα πλουτίζουν.

  2. Ξερουμε η Ελλαδα ειναι μαγαζι γωνια , αλλα οι υπαλληλοι του ειναι , ειμαστε για Μπαζα οπως ειπε και ο Φλωριδης . Για να γινει παλι μαγαζι θελει ανακαινιση επειγοντος .

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img
spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This