Οι διάφορες ατάκες «πεσίματος» δεν έχουν κριθεί μόνο στην πράξη, αλλά έχουν μπει και στο… μικροσκόπιο των ερευνητών!
Και δια της «αποστειρωμένης», λοιπόν, οδού προκύπτει ότι μερικές ατάκες «καμακιού», για να χρησιμοποιήσουμε και λίγο ορολογία των 80s, είναι πιο αποτελεσματικές από άλλες και μάλιστα σε… διαχρονικά επίπεδο.
Oταν το μήνυμα ακολουθεί την ευθεία οδό και συνοδεύεται από κομπλιμέντο, αλλά και όταν το φλερτ γίνεται από γοητευτική γυναίκα, η συνταγή είναι αυξημένης επιτυχίας!
Μια από τις πιο πρώιμες έρευνες επί του θέματος που έγινε τη δεκαετία του ’80, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες, έχουν την τάση να προτιμούν πιο ευθείες προσεγγίσεις σε σχέση με τις χαριτωμένες, τις «χοντροκομμένες», αλλά και τις… χαζοχαρούμενες ατάκες.
Για παράδειγμα, οι ερωτηθέντες βαθμολογούν υψηλότερα κομπλιμέντα του τύπου «θα ήθελα πολύ να σε γνωρίσω καλύτερα» και «έχεις πολύ ωραίο χαμόγελο – γέλιο – βλέμμα», κ.λπ. Αντίθετα, ατάκες του στιλ «βάζω στοίχημα ότι μπορώ να πιω περισσότερο από εσένα» και «είμαι εύκολος/ή, εσύ;» πιάνουν… πάτο στις βαθμολογίες.
Σε πιο πρόσφατη έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Personality and Individual Differences», διαπιστώνεται το ίδιο μοτίβο και στις ατάκες που χρησιμοποιούν τώρα οι γυναίκες για να «ρίξουν» άνδρες.
Όσο πιο όμορφη η γυναίκα, τόσο πιο αποτελεσματική η ατάκα
Προέκυψε, ωστόσο, ότι το πόσο ευχάριστα ακούγεται μια ατάκα φλερτ έχει να κάνει και με το πόσο γοητευτική είναι η γυναίκα που την ξεστομίζει. Από έρευνα, λοιπόν, που έγινε σε ετεροφυλόφιλους άνδρες, ηλικίας 18-56 ετών, προέκυψε ότι οι πιο ευθείες ατάκες ήταν πιο αποτελεσματικές όταν προέρχονταν από μια πολύ γοητευτική γυναίκα, ανεξάρτητα από το πόσο προκλητικά ήταν ντυμένη.
Αντίθετα, οι ίδιες ατάκες ήταν λιγότερο αποτελεσματικές, όταν προέρχονταν από γυναίκες που δεν ήταν πολύ γοητευτικές, αλλά… σωζόταν κάπως η κατάσταση όταν αυτές ήταν ντυμένες πιο αποκαλυπτικά!