Το «κλείσιμο» στο σπίτι εξαιτίας της καραντίνας έχει στρέψει τους Έλληνες σε ηλεκτρονικές αγορές μέσω των eshops.
Συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί αύξηση έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, σχετικά με την καταναλωτική δαπάνη προϊόντων που γίνεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ τον Μάρτιο εκτοξεύθηκαν εκατοντάδες κατηγορίες από τις online αγορές όπως puzzles με +1.654%, web cameras με +1.256% και στρώματα γυμναστικής με +772% σε σχέση με τον Φεβρουάριο.
Επιπλέον, η επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες με «πρωταθλητές» να αναδεικνύονται τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας με +433%, ο Αθλητισμός & Hobby με +129% και τα Παιδικά – Βρεφικά Είδη με +118% για την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020, την τελευταία πριν από την καραντίνα.
Στον «πάτο» βρίσκονται κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη, όπως ενδεικτικά αμορτισέρ αυτοκινήτου με -99%, βαλίτσες ταξιδιού με -63% και γόβες με -51%. Ωστόσο ακόμα και η κατηγορία της μόδας έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης με αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.
Ταυτόχρονα στο ίδιο διάστημα μειώνεται δραματικά η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, εμπορικών κέντρων και χώρων ψυχαγωγίας σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και το -85%.