Xρήση του αεροπορικού εισιτηρίου που έχουν εκδώσει εντός 18 μηνών από την έκδοσή του ή να κάνουν απαιτητή την οφειλή μετά την παρέλευση του 18μήνου μπορούν να κάνουν οι επιβάτες.
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία δημοσιεύτηκε την Τρίτη, καθορίζει τον τρόπο που θα λυθεί το θέμα των συμβάσεων μεταξύ τουριστικών επιχειρήσεων και των πελατών τους για την παροχή τουριστικών υπηρεσιών μεμονωμένα ή με τη μορφή οργανωμένου ταξιδιού (πακέτου) και οι οποίες καταγγέλλονται από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Προβλέπεται ότι εάν κατόπιν της καταγγελίας η τουριστική επιχείρηση υποχρεούται να επιστρέψει στον πελάτη οποιοδήποτε ποσό που ο πελάτης έχει καταβάλει ως προκαταβολή, εγγύηση, αρραβώνα, μερική ή ολική εξόφληση ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή για την εκτέλεση της σύμβασης, η τουριστική επιχείρηση δύναται να προσφέρει στον πελάτη αντί της επιστροφής χρημάτων ισόποσο πιστωτικό σημείωμα ισχύος18 μηνών (voucher) από την ημερομηνία έκδοσής του.
Η τουριστική επιχείρηση ενημερώνει εγγράφως σε σταθερό μέσο τον πελάτη για την προσφορά του πιστωτικού σημειώματος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης. Σε περίπτωση που η τουριστική επιχείρηση δεν ενημερώσει εγκαίρως, υποχρεούται να επιστρέψει στον πελάτη το οφειλόμενο χρηματικό ποσό. Το ίδιο ισχύει για τις οφειλές από ματαιώσεις θαλάσσιων ταξιδιών και ματαιώσεις πτήσεων.