Σημαντικές αλλαγές στις αγοραστικές και τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων έφερε η πανδημία. Σχεδόν δύο στους τρεις καταναλωτές δηλώνουν ότι μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων θα συνεχίσουν να ακολουθούν κάποιες από αυτές τις συνήθειες στις καθημερινές συναλλαγές τους, όπως η απολύμανση των προϊόντων που αγοράζουν, ενώ ένας στους δύο σκοπεύει να περιορίσει τις άσκοπες αγορές, με στόχο να αποταμιεύσει χρήματα για περίπτωση ανάγκης.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ο μέσος αριθμός εβδομαδιαίων επισκέψεων για αγορές τροφίμων έχουν μειωθεί από 13,6 σε μόλις 6,1, δηλαδή κατά 55%. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή καταγράφεται στη λαϊκή αγορά, όπου οι επισκέψεις έχουν μειωθεί από 1,7 σε 0,3, κατά 83%.
Οι μικρότερες, αλλά και πάλι σημαντικές μειώσεις καταγράφονται στο σουπερμάρκετ και στα αρτοπωλεία φούρνου κατά 44%, από 3,4 σε 1,9 και από 3,7 σε 2,0, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σημεία πώλησης το τελευταίο διάστημα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, κάτι που, όπως φαίνεται, δεν είναι αναγκαίο, λόγω της σημαντικής μείωσης των επισκέψεων. Άλλωστε, τα στοιχεία που συγκέντρωσε το ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι μόλις το 0,1% του αγοραστικού κοινού επισκέπτεται τα καταστήματα σουπερμάρκετ από τις 07.00 έως τις 08.00 π.μ.
Παράλληλα καταγράφονται ιδιαίτερα σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τα κριτήρια επιλογής τροφίμων. Συγκεκριμένα, ενώ στη μέτρηση του Δεκεμβρίου τα βασικά κριτήρια επιλογής τροφίμων ήταν η ποιότητα και τα χρήματα, τον Απρίλιο η εικόνα έχει αλλάξει τελείως και τα βασικά κριτήρια είναι η υγιεινή και ασφάλεια, με 31%, και ο χρόνος, η άνεση, η ευκολία, με 23%. Η τάση αυτή συνδέεται ξεκάθαρα με την πανδημία του Covid-19, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν στην επίσκεψή τους πρώτα απ’ όλα την προστασία από τον κορωνοϊό.