Αποζημιώσεις ετοιμάζεται να ζητήσει από το Ελληνικό Δημόσιο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς λόγω της πανδημίας είχε μείωση επιβατικής κίνησης κατά 96% τον Απρίλιο και κατά 65% τον Μάρτιο.
Σε συνέντευξη Τύπου, μέσω τηλεδιάσκεψης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης είπε ότι η πανδημία ανατρέπει και το χρονοδιάγραμμα για τη δρομολόγηση των πέντε νέων τρένων που θα δρομολογούσε η θυγατρική του ιταλικού ομίλου FSI. Το πρώτο τρένο θα έρθει κανονικά το φθινόπωρο, αλλά η παράδοση των υπολοίπων θα καθυστερήσει κατά έξι μήνες, με τον κ. Τσαλίδη να δηλώνει πως λόγω της κρίσης είχε σταματήσει η λειτουργία των εργοστασίων παραγωγής στην Ιταλία.
Ταυτόχρονα, ο κ. Τσαλίδης είπε πως «αν βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για τους συρμούς του ΗΣΑΠ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενδιαφερθεί». Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε ερώτηση για τις περιορισμένες επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει έως σήμερα η εταιρία, υποστήριξε πως σύντομα θα είναι σε θέση να παρουσιάσει το επενδυτικό πρόγραμμα. Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση προωθεί νέα σύμβαση για τις Υπηρεσίες Γενικού Σιδηροδρομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (διάρκειας «10+5» ετών), που θα συνδέεται με συγκεκριμένες επενδύσεις.
Ο κ. Τσαλίδης είπε ότι έως σήμερα η εταιρία έχει επενδύσει 50.000.000 ευρώ για πέντε νέα τρένα, 16.000.000 ευρώ για την αναβάθμιση του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης, ενώ ετοιμάζει αντίστοιχα έργα αναβάθμισης και στο μηχανοστάσιο της Αθήνας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ο κ. Τσαλίδης, μισθώνει 13 μηχανοστάσια και άλλα ακίνητα σε ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία «κληρονόμησε» από την εταιρία συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ), την οποία εξαγόρασε. Πρόκειται για εγκαταστάσεις «που έχουν πολύ περισσότερο από μισό αιώνα ζωής χωρίς να επενδυθεί ούτε ένα ευρώ όλα αυτά τα χρόνια».
Οι καθυστερήσεις στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και τα εξαιρετικά… ελαστικά χρονοδιαγράμματα αποτελούν μόνιμο επιχείρημα της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις καθυστερήσεις σε σειρά επενδύσεων. Ο επικεφαλής της εταιρίας επανέλαβε το ίδιο επιχείρημα, λέγοντας ότι «πρέπει να πάρουμε ένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων». Υπενθύμισε πως στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης δρομολογούνταν πριν από την κρίση μόλις οκτώ δρομολόγια ημερησίως.