Aριστερά βλέπουμε διαφημιστική καταχώριση σε στάση λεωφορείου. Πολυεθνική, ισχυρή, που παράγει καφέ, παραγγέλλει την καταχώριση. Εταιρία αναλαμβάνει να βρει το σύνθημα, να σχεδιάσει το εικαστικό. Ασχολούνται κειμενογράφοι, μαρκετινίστες, βοηθοί διαφήμισης, γραφίστες, φωτογράφοι, διευθυντές, τυπογράφοι, 45 μάστορες, 60 μαθητάδες, μανατζαραίοι, άσχημοι και ωραίοι. Γραμματείς και φαρισαίοι κουβαλούν μακέτες και στικάκια με βίντεο και πηγαινοέρχονται φουριόζοι στα γραφεία των στελεχών των επιχειρήσεων (μάρκετινγκ, διαφημιστικών, της εταιρίας με τους καφέδες και άλλες ων ουκ έστιν αριθμός).
- Από τον Παναγιώτη Λιάκο
Με τα πολλά εγκρίνεται η καμπάνια και αρχίζουν ντράγκα ντρούγκα οι πληρωμές. ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ είδε το λάθος. ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ θυμήθηκε πως η λέξη δεν είναι «συνδιασμός», όπως στην αφίσα, που… βγάζει μάτι με την ανορθογραφία της, αλλά «συνδυασμός». Πόσα πεταμένα λεφτά από μια εταιρία που, αντί να διαφημιστεί με την καμπάνια της, προκαλεί θλίψη και συνάμα θυμηδία…
Οι παλιοί απόφοιτοι δημοτικού (πριν από την κατάργηση του πολυτονικού) φαντάζουν σήμερα σαν μεταδιδακτορικοί ερευνητές. Επίσης, ένα αξιοσημείωτο με τη δολοφονία της λέξεως «συνδυασμός» είναι ότι οι διαφημίσεις συνήθως σκοπεύουν στο να δείξουν το προϊόν καλύτερο απ’ ό,τι είναι. Εδώ το προϊόν είναι εξαιρετικό (είναι όντως πολύ καλός ο καφές) και η διαφήμιση για πέταμα.
Δίπλα στην αφίσα με τον καφέ βλέπουμε προχθεσινό, πρωινό στιγμιότυπο από τη ζωή στην Αθήνα. Βρισκόμαστε στην οδό Πανεπιστημίου, ακριβώς απέναντι από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ένα από τα ανώτατα δικαστήρια της Ελλάδας. Παρατηρούμε μια νέα «μόδα» στην επαιτεία: Οι επαίτες δεν καταλαμβάνουν πλέον γωνίες στα πεζοδρόμια, αλλά το κέντρο τους. Βρίσκονται ακριβώς στη μέση του πεζοδρομίου και φροντίζουν τις ώρες αιχμής να απλώνονται σε όσο περισσότερο χώρο τούς είναι μπορετό, ώστε να γίνονται αντιληπτοί από τους διαβάτες. Η κατάσταση αυτή δεν συναντάται μόνο στην Πανεπιστημίου, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης της Παλλάδας Αθηνάς, την οποία διοίκησαν και διοικούν προσωπικότητες όπως ο Καμίνης και ο Κώστας Μπακογιάννης.
Η εικόνα της πόλης και της χώρας είναι η υλική αποτύπωση των δυνατοτήτων της ηγεσίας τους.