Το ίδιο ισχύει και για το θέμα της εργοστασιακής συντήρησης των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 , της Πολεμικής Αεροπορίας που για πολλούς και διάφορους λόγους συγκεντρώθηκαν στην Τανάγρα επί σειρά ετών…
Ας δούμε τι γράφει το έγκυρο και πάντα ενημερωμένο hellasjournal για τα C-130…
“Προτεραιότητα όμως στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το αεροπορικό Επιτελείο θεωρείται η αναγέννηση του στόλου των C-130, ένα θέμα που αρκετές φορές έχουμε θίξει και μέσω της σελίδας μας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών….
Κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας σημειώνουν πως όσο ο χρόνος τρέχει και η Πολεμική Αεροπορία έχει καθημερινά βαρύ μεταφορικό έργο, το οποίο διαρκώς μεγαλώνει, τα πράγματα πιέζονται ακόμη περισσότερο.
Αυτό σημαίνει ότι το Επιτελείο δεν μπορεί να περιμένει την υποσχεθείσα απόδοση δυο ακόμη C-130 από την ΕΑΒ εντός του 2022. Τα προγενέστερα δείγματα αποδόσεων έχουν δείξει ότι δεν έφτασαν στην ώρα τους κι αυτό σήμαινε για το Επιτελείο να χρησιμοποιούν C-130 μέχρι και τον μηδενισμό των ωρών πτήσεως.
Και αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο που ωθεί ακόμη περισσότερο τις συζητήσεις για την αποστολή των τριών C-130 στο Ισραήλ, το οποίο φέρεται να έχει δεσμευτεί πως σ’ έναν χρόνο τ’ αεροσκάφη θα έχουν επιστρέψει πίσω στην Ελευσίνα μάχιμα και με αναβαθμισμένα τα συστήματα ναυσιπλοΐας.
Παράλληλα σύμφωνα με πληροφορίες στο “παρά ένα” πρόλαβε η Αθήνα το πρόγραμμα υποστήριξης του ΝΑΤΟ ώστε άλλα δυο C-130 να υποστηριχθούν στην Πορτογαλία και να επιστρέψουν στην ενεργό δράση από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ή το πρώτο τρίμηνο του 2023.”
Υ.Γ
Κρίσιμα ερωτήματα για τη συντήρηση των αεροσκαφών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, που πρέπει να απαντηθούν
Με ποια λογική θα αναθέσουμε σε ξένη εταιρεία μη πιστοποιημένη-εξουσιοδοτημένη, από την Lockheed, την εργοστασιακή συντήρηση των C-130;
Και για να προλάβω κάποιους φίλους…Ναι μπορεί να εκτελούν οι Ισραηλινοί εργοστασιακή συντήρηση στα δικά τους C-130 και να τα χαρακτηρίζουν ως αξιόπλοα με δική τους ευθύνη, αλλά αυτό αφορά τη χώρα τους…
Θα μας δώσει εγγύηση η εταιρεία του εξωτερικού για τις εργασίες που θα εκτελέσει..;;
Μπορεί κάποιος να μας πει από τους αρμόδιους την εφικτότητα μεταφοράς, το κόστος αυτού του εγχειρήματος και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;; (σύμφωνα με πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ το κόστος ανέρχεται σε 52 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσιο δηλαδή του κόστους ΕΑΒ)
Η εκτίμησή μας είναι πως όπου κι αν μεταφερθούν (αν μεταφερθούν) δεν πρόκειται να παραληφθεί συντηρημένο αεροσκάφος C-130 σε λιγότερο από 2 χρόνια…
Τι είδους συμφωνία ή και σύμβαση έχει υπογραφεί με την Ισραηλινή εταιρεία και με τι όρους…;
Σε ότι αφορά την συντήρηση δύο C-130 μέσω NSPA (NATO), σε εταιρεία στην Πορτογαλία (OGMA)…Η εταιρεία είναι εξουσιοδοτημένη μεν, αλλά σε παλιότερη έρευνα και αίτηση οικονομικής προσφοράς, το κόστος ήταν δυο φορές πάνω από το αντίστοιχο της ΕΑΒ.
Τα έχουν σκεφτεί όλα αυτό στο ΓΕΑ και το ΥΠΕΘΑ….;
Αυτά τα ερωτήματα είναι σοβαρά και πρέπει να απαντηθούν..
Τέλος και για να προλάβουμε ερωτήματα του τύπου τι άλλο θα μπορούσε να γίνει. Απαντάμε πολλά…
Να ενισχυθεί η ΕΑΒ με προσλήψεις…
Μέχρι να συμβεί αυτό και επειδή παίρνει χρόνο, συνεργασία με Π.Α και άμεση ενίσχυση της ΕΑΒ με προσωπικό της Π.Α, που θα αποκτήσει και δεξιότητες εργοστασιακής συντήρησης…
Εσωτερικές μετακινήσεις προσωπικού της ΕΑΒ
Χρησιμοποίηση συνταξιούχων τεχνικών της ΕΑΒ με σύμβαση ορισμένου χρόνου
Συνέργειες με εταιρείες του χώρου πιστοποιημένες στα C-130, που θα εργάζονται στον χώρο της ΕΑΒ, υπό τον έλεγχο, κατεύθυνση και συντονισμό της ΕΑΒ