Κάποιοι θεωρούν πως με ένα εξώδικο τέλεσαν το χρέος τους απέναντι σε όσους τους εμπιστεύτηκαν. Οτι καλυπτόμενοι πίσω από νομικίστικες διατυπώσεις και υπεκφυγές υπερασπίζονται τις αξίες που τους οδήγησαν σε βουλευτικά έδρανα. Φυσικά, δεν ισχύει αυτό.
Οταν υπερασπίζεσαι αξίες, τότε είσαι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να υποστείς το κόστος αυτού του αγώνα. Χωρίς να φοβάσαι μήπως κάποιοι σε ετεροπροσδιορίσουν, μήπως σε λοιδορήσουν, μήπως σου προσάψουν κατηγορίες «ακραίου» ή «αντιδημοκρατικού». Ειδικά όταν οι αξίες αυτές είναι ταυτισμένες με το θρησκευτικό συναίσθημα των πολιτών, με παραδοσιακά πρότυπα οικογένειας και συμπεριφοράς, τότε ο αγώνας για την υπεράσπισή τους δεν αποτελεί απλώς μια αναγκαιότητα, αλλά συστατικό στοιχείο της ύπαρξής μας.
Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος: Η επίδοση ενός εξωδίκου από το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ προς τον οργανισμό Thess-Pride, προκειμένου «να μπουν όρια» στη διοργάνωση του EuroPride της Θεσσαλονίκης και να μην πραγματοποιηθούν σε δημόσιο χώρο προκλητικές εμφανίσεις μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, είναι τουλάχιστον υποκριτική.
Υπάρχει, άραγε, έστω ένας σώφρων άνθρωπος που να πιστεύει, ακόμα και αν περιοριστούν οι εκδηλώσεις σε δημόσιους χώρους μόνο την τελευταία ημέρα (με την «παρέλασή» τους), ότι στη συνέχεια δεν θα ξεχυθούν όλοι αυτοί στους δρόμους και στην πολύκοσμη παραλία της πόλης, με τις προκλητικές αμφιέσεις και συμπεριφορές τους, ανάμεσα σε φυσιολογικούς ανθρώπους και οικογένειες με μικρά παιδιά; Μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους που θα βρίσκονται στην πόλη για παραπάνω από 10 ημέρες. Πιστεύει, άραγε, κανείς ότι θα είναι όλοι αυτοί κάπου «μαντρωμένοι», μακριά από τα βλέμματα κατοίκων και λοιπών επισκεπτών της Θεσσαλονίκης;
Εξάλλου το έχουν ομολογήσει και οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των διοργανωτών σε όλες τις τηλεοπτικές εμφανίσεις τους, ότι δηλαδή «δεν είναι δυνατόν, ούτε το θέλω φυσικά, να εμποδίσω κάποιο μέλος της κοινότητας να εμφανιστεί δημοσίως με όποια περιβολή θέλει και να προβάλει όποιο μήνυμα επιθυμεί». Το τελευταίο, μάλιστα, αφορά την ιερόσυλη χρήση εικόνων αγίων και του ίδιου του Χριστού, σε αισχρές αμφιέσεις που έχουμε δει επανειλημμένως σε εκδηλώσεις των Pride.
Προσπαθούν, επίσης, να μας πείσουν ότι τόσο η Ελληνική Αστυνομία όσο και ο Δήμος Θεσσαλονίκης προβληματίστηκαν ιδιαίτερα από το εξώδικο και «κατανοούν» τις ανησυχίες των πολιτών.
Οσον αφορά τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το πόσο «κατανοεί» τις ανησυχίες των πολιτών φαίνεται τόσο από την απόφασή του να κρεμάσει ένα τεράστιο γιγαντοπανό σε τοίχο του δημαρχείου (εκεί όπου κρεμούσε κάποτε ανάλογα πανό για τη Γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων, για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και για τη συνεχιζόμενη τουρκική κατοχή εδαφών της Κύπρου μας!) όσο και από το ότι δέσμευσε προσωπικό του δήμου με ενίσχυση και της Ελληνικής Αστυνομίας για το φυλάνε! Προφανώς, η μόνη ανησυχία και προβληματισμός του είναι μη τυχόν και το καταστρέψει κανείς… θερμόαιμος!
Οσο για την Ελληνική Αστυνομία, δεν περιμένουμε τίποτε λιγότερο για την απόδειξη της «κατανόησής» της από τη σύλληψη όσων προσβάλλουν τη δημόσια αιδώ και προβαίνουν σε διάφορες ενέργειες που θα θίξουν τη γενετήσια αξιοπρέπεια κατοίκων και επισκεπτών της πόλης.
Για να κλείνουμε αυτό το θέμα, όταν υπερασπίζεσαι τέτοιου είδους αξίες, συνυφασμένες με την ιστορική πορεία ενός ιστορικού λαού, δεν εξαντλείσαι σε εξώδικα. Δηλώνεις με κάθε τρόπο ότι αν ποτέ γίνεις κυβέρνηση, δεν θα επιτρέψεις ποτέ ξανά τη διεξαγωγή τέτοιων εκδηλώσεων. Και απαιτείς από όλους τους θεσμικούς φορείς να μη διευκολύνουν με κανέναν τρόπο τη διεξαγωγή τους. Ολα τα υπόλοιπα είναι απλώς για τα προσχήματα.
Διευθυντής περιοδικού «Ενδοχώρα»
endohora@yahoo.gr
Για να φτάσεις από το Μέγα και Άγιο Κωνσταντίνο στο Μέγα Θεοδόσιο θέλει λίγο χρόνο και τις κατάλληλες συνθήκες και ο νοών νοείτο!