Ο «μακρονισμός» μπορεί να τελείωσε, όχι όμως ο Μακρόν και οι ραδιουργίες του. Μη θέλοντας να παραδεχτεί τις διαδοχικές εκλογικές αποτυχίες του, ο ένοικος του Ελιζέ έβαλε σχεδόν τέλος στη Γαλλική Δημοκρατία, μη αναγνωρίζοντας το αποτέλεσμα του β’ γύρου των βουλευτικών εκλογών και διατηρώντας, ενάντια στο Σύνταγμα, στην εξουσία έναν παράνομο πρωθυπουργό και μια κυβέρνηση.
- Από τη Μαρία Δεναξά
Στη νέα εποχή που ανατέλλει στη Γαλλία, το θέατρο του παραλόγου συνεχίζεται, με τον Γάλλο Πινόκιο να μετατρέπεται σιγά σιγά σε Αουγκούστο Πινοσέτ. Οι κλακαδόροι του, πολιτικοί με μπλεξίματα με τον νόμο από την παράταξη κυρίως των Ρεπουμπλικάνων, παρά τα ανύπαρκτα σχεδόν αποτελέσματα του κόμματος στην κάλπη, έσπευσαν τα τελευταία 24ωρα να διασώσουν τον αποτυχημένο Γάλλο ηγέτη, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους για να κυβερνήσουν μαζί του.
Πρώτος και καλύτερος ο Λοράν Βοκιέ, που είχε εγκαταλείψει το προσκήνιο της πολιτικής πριν από πέντε χρόνια, αλλά επέστρεψε για να αναλάβει επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κατακερματισμένου συντηρητικού κόμματος, το οποίο έχει αναλάβει να ανασυγκροτήσει. Στην πρώτη του ομιλία, ο πρώην υπουργός του Νικολά Σαρκοζί ξεκαθάρισε πως το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα «δεν θα συμμετέχει σε κυβέρνηση συνεργασίας», αλλά, όπως άφησε να εννοηθεί, «σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας», και έκανε έκκληση για ενότητα.
Το ενδεχόμενο σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας μάλλον απομακρύνεται, καθώς πολλές προσωπικότητες από όλο το πολιτικό φάσμα φαίνεται να διαφωνούν για τη σύνθεσή της. Ο επικεφαλής της Γερουσίας Ζεράρ Λαρσέρ, η τρίτη πιο σημαντική προσωπικότητα μετά τον πρόεδρο και τον πρωθυπουργό, αντί να σεβαστεί το εκλογικό αποτέλεσμα και το αξίωμά του, δήλωσε πως θα αντιταχθεί σε μια κυβέρνηση του Νέου Λαϊκού Μετώπου της Αριστεράς που ήρθε πρώτο σε έδρες.
Εκρηκτικό σκηνικό
Σε αυτό το εκρηκτικό πολιτικό σκηνικό ήρθε να προστεθεί άλλη μια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε σημαντική εκκλησία-μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Γαλλίας. Χθες το μεσημέρι, μαύροι καπνοί τύλιξαν το βέλος του γοτθικού καθεδρικού ναού στην πόλη Ρουέν της Νορμανδίας.
Χάρη στη γρήγορη επέμβαση της πυροσβεστικής η φωτιά δεν εξαπλώθηκε, αλλά δεν υπήρξε κίνδυνος περαιτέρω εξάπλωσής της, καθώς το βέλος είναι κατασκευασμένο από μέταλλο. Ο ναός, που χρονολογείται από τον 12ο αιώνα, αποτυπώθηκε σε πολλά έργα του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Κλοντ Μονέ τον 19ο αιώνα.
Η πυρκαγιά θύμισε σε πολλούς τη φωτιά που κατέστρεψε την Παναγία των Παρισίων το 2019. Από την εκλογή του Εμανουέλ Μακρόν στην προεδρία της Γαλλίας, το 2017, έχουν γίνει εκατοντάδες πράξεις βανδαλισμού και πυρκαγιές σε χριστιανικούς χώρους λατρείας. Οι επιθέσεις σε εκκλησίες, οι καταστροφές αγαλμάτων και οι κλοπές έργων τέχνης αυξάνονται και αντιμετωπίζονται με μεγάλη αδιαφορία από τους Γάλλους αλλά και από τις γαλλικές Αρχές, που επιχειρούν να υποβαθμίσουν το θέμα.
*πηγή: εφημερίδα «δημοκρατία»