Περί επανακρατικοποιήσεως του οργανισμού σιδηροδρόμων

Για να μην αναλάβει την πολιτική και ποινική ευθύνη η κυβέρνηση για τον θάνατο 28 νέων ανθρώπων από τη φωτιά, κάποιοι θεωρούν ότι είναι δόκιμο να χρεωθεί αυτή η ευθύνη στην ιταλική εταιρία

Must Read

Κατά τη διάρκεια των Μνημονίων, οι δανειστές μάς έκαναν έναν ακόμα εκβιασμό: «Αν θέλετε να διαγραφούν τα δυσθεώρητα χρέη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, τότε ιδιωτικοποιήστε τους για ένα κομμάτι ψωμί. Είναι προαπαιτούμενο για την επόμενη δόση». Ο εκβιασμός αυτός ήταν ενταγμένος στη διανομή των «ιματίων» της ελληνικής δημόσιας περιουσίας μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης που μετείχαν στο χρηματοδοτικό σχήμα του δανεισμού μας.

Άλλα τμήματα της δημόσιας περιουσίας ενδιέφεραν τους Γερμανούς, άλλα τους Ολλανδούς, άλλα τους Γάλλους, στη μοιρασιά κλήθηκαν να μετάσχουν και οι φίλοι μας οι Ιταλοί. Κάπως έτσι αγόρασαν τον πολύπαθο Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος αντί του ευτελούς τιμήματος των 45 εκατομμυρίων €. Οσο ακριβώς ήταν η ρήτρα του ποδοσφαιριστή Κώστα Μήτρογλου στο συμβόλαιο που είχε εκείνη την εποχή με ξένη ποδοσφαιρική ομάδα! Έτσι μας προέκυψαν οι Ιταλοί, υπό το όνομα Hellenic Train.

Επί Θάτσερ

Είναι προφανές πως ό,τι συνέβη στο Λονδίνο επί Θάτσερ το ίδιο συνέβη και στην Ελλάδα επί τρόικας και επί Κυριάκου Μητσοτάκη. Η ιδιωτικοποίηση απέτυχε. Αλλά δεν απέτυχε γιατί δεν επένδυσαν μόνο οι Ιταλοί. Απέτυχε γιατί ήταν ιδιόρρυθμη ιδιωτικοποίηση. Απέτυχε γιατί οι Ιταλοί άφησαν τη διοίκηση των τρένων σε εκπροσώπους του παλαιού πολιτικού συστήματος, με το οποίο συνδιοίκησαν. Απέτυχε γιατί ακόμη και οι οδηγοί, οι μηχανοδηγοί των αμαξοστοιχιών και οι σταθμάρχες ήταν ρουσφέτια και έμπιστοι κορυφαίων πολιτικών. Απέτυχε γιατί το κράτος, που είναι ο ιδιοκτήτης του σιδηροδρομικού δικτύου, δεν ενδιαφέρθηκε να το ανανεώσει και να το εκσυγχρονίσει, με συνέπεια τα τρένα να κινούνται παντού σε επικίνδυνες ράγες. Οι επενδύσεις στο τροχαίο υλικό όλα αυτά τα χρόνια ήταν ελάχιστες και, πάντως, ασύμβατες με τις ανάγκες του δικτύου.

Σήμερα, κάπου στον ορίζοντα, επανέρχεται, έστω θεωρητικά, το σενάριο της επανακρατικοποίησης του ΟΣΕ από τη φιλελεύθερη κυβέρνηση του κύριου Μητσοτάκη. Και επανέρχεται όχι γιατί απλώς απέτυχαν οι Ιταλοί να παράσχουν σοβαρό σιδηροδρομικό έργο, αλλά διότι κάποιος πρέπει να πληρώσει τη νύφη για το γεγονός ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο φορτίο με λαθραία καύσιμα ή, κατ’ άλλους, εκρηκτικά.

Ψευδορκία

Και για να μην αναλάβει την πολιτική και ποινική ευθύνη η κυβέρνηση για τον θάνατο 28 νέων ανθρώπων από τη φωτιά, κάποιοι θεωρούν ότι είναι δόκιμο να χρεωθεί αυτή η ευθύνη στην ιταλική εταιρία, η οποία θα εκδιωχθεί υπερηφάνως με καταλογισμό της. Ηδη οι ποινικές διαδικασίες, που άρχισαν με μήνυση εναντίον του διευθύνοντος συμβούλου της για ψευδορκία στην εξεταστική επιτροπή, δείχνουν τη διάθεση της κυβέρνησης να συγκρουστεί μαζί της. Βεβαίως, δεν είναι εύκολα πράγματα αυτά.

Και κανένας και καμιά πρωθυπουργός, όπως η Τζόρτζια Μελόνι, δεν θα ήταν διατεθειμένοι να επιτρέψουν να αναλάβει μια εταιρία το βαρύ ηθικό κόστος της ευθύνης για το λαθρεμπόριο καυσίμων ή εκρηκτικών που έκαναν ιδιώτες ή το κράτος με τα βαγόνια της. Εκτός κι αν δοθούν άλλα ανταλλάγματα, διακρατικά και διακριτικά. Τούτων δοθέντων, για όποια πιθανότητα υπάρχει (έφτασε στα αυτιά μας το σενάριο αυτό – το επισημαίνουμε, αλλά δεν είμαστε βέβαιοι ότι είναι ακριβές), όποιος σκέφτεται την προσφυγή σε τέτοιες απεγνωσμένες λύσεις καλό θα ήταν να τις ξεχάσει.

Διότι τυχόν επανακρατικοποίηση του «αμαρτωλού» ΟΣΕ, ο οποίος ήταν άνδρο διαφθοράς επί των κυβερνήσεων, σημαίνει ότι θα πληρώσουν οι Ελληνες φορολογούμενοι, μεταξύ αυτών και οι γονείς των 57 θυμάτων, το κόστος της συγκάλυψης. Συγκάλυψη με κρατικό χρήμα προερχόμενο από τις επαφές των φορολογουμένων, όμως, δεν νοείται. Συγκάλυψη δεν νοείται γενικώς. Εδώ που φθάσαμε, κανείς δεν συμβιβάζεται με τίποτε λιγότερο από την αλήθεια.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. ΚΡΑΤΙΚΟ παραμένει το δίκτυο, ΚΡΑΤΙΚΟ το φάγωμα των δεκάδων εκατομμυρίων της ΕΕ από Σπιρτζη και Καραμανλή που ευλόγησε η βουλή διακομματικά.

    ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ κι ο σταθμάρχης.

    ΚΡΑΤΙΚΑ τα τελωνεία που δεν βλέπουν ποτέ και πουθενά λαθρεμπόριο και νοθεία καυσίμων.

    ΚΡΑΤΙΚΑ τα ελλαδικά δικαστηρια που θεωρούν ότι δεν τρέχει τίποτα, την ώρα που η Ευρωπαία Εισαγγελέας τραβάει τα μαλλιά της με την προφανή ευθύνη υπουργών.

    ΚΡΑΤΙΚΟΣ λειτουργός ο ανώτατος αξιωματικός που διέταξε τους αστυνομικούς «φύγετε απο εκεί να ξεφουσκώσει»…

    Το «ΚΡΑΤΟΣ» είχε το κουμάντο κι έχει αποτύχει ως σιδηροδρομικό δίκτυο, ως τελωνεια, ως δικαστήρια, ως πολιτικό προσωπικό, ως αστυνομία.

    Και η λύση σας είναι …κι άλλο κράτος, αυτό το δολοφονικό Failed State;
    ,
    Σοβαρά;

    Πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, από τα τελωνεία μέχρι το ΛΣ και τα δικαστήρια, ακόμα και η βουλή, μπας και κάνουν κάποτε την δουλειά τους.

    ΟΧΙ άλλος κρατισμός, ΟΧΙ άλλη Μεταπολίτευση. ΟΧΙ άλλο παμε κι όπου βγει, ΟΧΙ άλλη σύμβαση 717.

    Φτάνει.

  2. …στα 45.000.000 ευρώ Δεν περιλαμβάνονται και τα “απρόβλεπτα” ευρώ που πήγαν στους “μεσίτες” , στα ΜΜΕ, στα κόμματα ( η Siemens ξέρει…) και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις. Και τώρα ο λογαριασμός θα έρθει Πάλι στους πολίτες…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Για κατοχή κοκαΐνης και οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών συνελήφθη ο γιος του Μάικλ Τζόρνταν

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο γιος του άσσου του NBA Μάικλ Τζόρνταν, Μάρκους, στρέφει πάνω του αρνητικά...

More Articles Like This