Ο αυριανός τελικός του Μουντιάλ δεν είναι μόνο η αναμέτρηση δύο μεγάλων σταρ, του Μέσι και του Εμπαπέ, δύο ηπείρων, της Ευρώπης με τη Νότια Αμερική, δύο διαφορετικών στιλ ποδοσφαίρου ή δύο κόσμων. Οικονομικά είναι και μάχη δύο μεγάλων εταιρειών αθλητικών ειδών. Μια μάχη με πιθανά κέρδη δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η «μάχη της φανέλας» δεν αφορά μόνο το εθνόσημο, αλλά και τη φίρμα.
Η Adidas είναι η εταιρεία που ντύνει την Αργεντινή, η αμερικανική Nike (από το ελληνικό «νίκη») έχει συμφωνία 50 εκ. ευρώ τον χρόνο με την ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Γαλλίας.
Κι εάν η Adidas δήλωσε πριν μερικές μέρες ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση της φανέλας του Μέσι, παγκοσμίως, φανταστείτε τι έχει να γίνει με την εμφάνιση της ομάδας που θα κατακτήσει το τρόπαιο.
Αν το κλαμπ των ομάδων που έχουν κερδίσει Μουντιάλ είναι περιορισμένο με μόλις οκτώ χώρες, το κλαμπ των μεγάλων εταιρειών αθλητικής ένδυσης είναι ακόμα μικρότερο.
Οι δύο εταιρείς έχουν αναμμένες τις μηχανές παραγωγής για να τυπώσουν ένα αστέρι και να βγάλουν στην αγορά το νέο τους προϊόν.
Κάθε κερδισμένο Μουντιάλ αποτυπώνεται στις εμφανίσεις των ομάδων με ένα αστέρι. Αργεντίνοι και Γάλλοι θα παρουσιαστούν στον τελικό με δύο αστέρα ο καθένας, όσες και οι κατακτήσεις του τροπαίου. Από το βράδυ της Κυριακής όμως θα πρέπει να προσθέσει ένα τρίτο ο νικητής. Αυτό σημαίνει νέες φανέλες και φυσικά νέα έσοδα στην παγκόσμια αγορά!
Για τους λάτρεις της στατιστικής η Αργεντινή το πρώτο της Μουντιάλ (1978) το κέρδισε φορώντας Adidas, αλλά το δεύτερο με τις εμφανίσεις της γαλλικής Le Coq Sportif.
Η Γαλλία με τη σειρά της το 1998 φορούσε Adidas και το 2018 Nike.