Ο 9ος τακτικός ανακριτής Παναγιώτης Τζιούβας, που έχει αναλάβει το βάρος της δικογραφίας της εγκληματικής οργάνωσης, θα ολοκληρώσει με τις απολογίες των 168 κατηγορουμένων και στη συνέχεια θα διερευνήσει ποιοι, πόσοι και αν πρέπει να κληθούν με την κατηγορία της ηθικής αυτουργίας.
Ο ανακριτής έχει στα χέρια του ένα πολύ μεγάλο όπλο: Η εισαγγελική δίωξη αναφέρεται σε απροσωποποίητη ηθική αυτουργία. Οπότε διατηρεί στο ακέραιο τη δυνατότητα να καλέσει όσους εκτιμήσει ότι μπορεί να κατηγορηθούν γι’ αυτό.
Τα στοιχεία του δεν περιορίζονται στο διαβιβαστικό των 216 σελίδων της ΓΑΔΑ προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ούτε στην άρση απορρήτου που έγινε μετά τη δολοφονία. Κάποιες από τις απολογίες των 168 κατηγορούμενων (και κυρίως όσων προφυλακίστηκαν) θα ρίξουν φως σε ευθύνες και άλλων προσώπων. Παράλληλα έχει το δικαίωμα να δώσει ευεργετήματα σε όσους δεχτούν να συνεργαστούν μαζί του και ενδεχομένως οδηγήσουν στις διώξεις για την ηθική αυτουργία ή την καθοδήγηση ή τη χρηματοδότηση.
Οι δύο εισαγγελείς που επόπτευσαν την Υπηρεσία Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος, η Σταματίνα Περιμένη και ο Δημήτρης Γκύζης, έκαναν εξαιρετική δουλειά και οδήγησαν στη μεγάλη αστυνομική επιχείρηση της 22ας Απριλίου.
Η έρευνα για τη δράση των χούλιγκαν δεν θα περιοριστεί στη Θύρα 7 ούτε σε πρόσωπα που θα κατηγορηθούν για ηθική αυτουργία. Θα διευρυνθεί σε συνδέσμους οπαδών και άλλων ομάδων σε όλη την Ελλάδα. Η κυβέρνηση πιέζεται από δυσάρεστες γι’ αυτήν καταστάσεις όπως τα Τέμπη και η ακρίβεια. Και ψάχνει το αντίδοτο.
Η στήλη θα μείνει μακριά από λογικές ανθρωποφαγίας και τσουβαλιάσματος. Θεωρώντας ότι για τους πάντες ισχύει το τεκμήριο αθωότητας, θα περιμένουμε την κρίση του ανακριτή, ο οποίος στο παρελθόν έχει αποδείξει ότι διαθέτει μία μοναδική ευρύτητα πνεύματος.
Ο κ.Τζιούβας έγραψε ιστορία πριν από δέκα ακριβώς χρόνια όταν ως πρόεδρος του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας όχι μόνο δικαίωσε 162 εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά δέχτηκε ότι εργοδότης τους ήταν τα ίδια τα Ναυπηγεία και όχι η θυγατρική εταιρεία, στην οποία εντέχνως είχαν μεταφερθεί.
Η θυγατρική των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος) συνδέθηκε με υποθέσεις όπως αυτή των υποβρυχίων και του σκανδάλου της Siemens λόγω των συμβάσεων με τον τότε ΟΣΕ.
Οφείλουμε να τον εμπιστευθούμε, μακριά από κραυγές για τις (πανθομολογοϋμενες) παθογένειες της ελληνικής Δικαιοσύνης.