Τέσσερις νέες ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες αναμένεται να εξυπηρετούν ψηφιακά περίπου 12.000 πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας σε ετήσια βάση, έθεσε σε εφαρμογή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για τέσσερις νέες ψηφιακές υπηρεσίες κατάθεσης δικαιολογητικών που έχουν τεθεί ήδη σε εφαρμογή, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της Περιφέρειας που προωθεί η διοίκησή της και ο Περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, και αυτές είναι οι ακόλουθες:
- Ενημέρωση πολιτών για την έκδοση ή ανανέωση της άδειας οδήγησης που έχουν αιτηθεί: Πρόκειται για μια πλατφόρμα όπου ο πολίτης εύκολα και απλά μπορεί να ελέγξει αν έχει εκδοθεί ή ανανεωθεί η άδεια οδήγησής του. Κάθε μήνα τουλάχιστον 1.500 πολίτες επισκέπτονται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
- Κατάθεση δικαιολογητικών για την απόκτηση ιατρικής ειδικότητας: Η διαδικασία μετατράπηκε σε ψηφιακή με online κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών και αυτόματη τήρηση προτεραιότητας από το σύστημα ticketing της Περιφέρειας. Κάθε χρόνο κατατίθενται 650 αιτήσεις για την απόκτηση ειδικότητας.
- Κατάθεση αίτησης και δικαιολογητικών για επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών: Η διαδικασία καλύπτει την κατάθεση αίτησης και δικαιολογητικών ψηφιακά και την επιστροφή των ποσών στους δικαιούχους πολίτες χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στην Περιφέρεια. Η διαδικασία αφορά περίπου 1.400 πολίτες της Περιφέρειας.
- Κατάθεση απογραφής ναρκωτικών ουσιών από όλα τα φαρμακεία της Θεσσαλονίκης: Η ψηφιακή κατάθεση της απογραφής και του Βιβλίου Ναρκωτικών Ουσιών από όλα τα μέλη του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης είναι μια ετήσια υποχρέωση, η οποία από το 2021 ολοκληρώνεται ψηφιακά χωρίς την ανάγκη της φυσικής παρουσίας του φαρμακοποιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα 1.100 φαρμακεία να έχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης από απόσταση.