Η ΣΤΑΣΥ ΑΕ λύνει το… μυστήριο των καθυστερήσεων που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες στα δρομολόγια της γραμμής του Μετρό, κυρίως κατά τη διάρκεια των πρωινών ωρών, με αποτέλεσμα τη δημιουργία συνθηκών συνωστισμού, δηλώνοντας πως υπάρχει «οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων – βανδαλισμών κατά τη διάρκεια της νύχτας» στους συρμούς!
Μάλιστα, δηλώνει πως έχει ενημερώσει για το πρόβλημα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ζητώντας, ταυτόχρονα, από την Ελληνική Αστυνομία να λάβει ό,τι επιπλέον μέτρα απαιτούνται για την αποτελεσματική φύλαξη των εγκαταστάσεων, αλλά και να προχωρήσει στον εντοπισμό και τη σύλληψη των ατόμων-ομάδων που προκαλούν τις ζημιές και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών με την πρόκληση συνθηκών συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.
Στην ανακοίνωσή της, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ υπενθυμίζει ότι, με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων της και ανταποκρινόμενη στην γενικότερη προσπάθεια για τον περιορισμό της εξάπλωσης της Covid-19, ενίσχυσε από τις 7 Σεπτεμβρίου τη συχνότητα των δρομολογίων και της γραμμής 1, επιτυγχάνοντας σε αυτή χρονοαποστάσεις 6 λεπτών τις ώρες αιχμής. Ταυτόχρονα, επισημαίνει πως «ουδέποτε απέκρυψε τα εγγενή προβλήματα που υπάρχουν από την παλαιότητα και την έλλειψη συρμών, τα οποία δεν επιτρέπουν την επίτευξη μικρότερων χρονοαποστάσεων ανάλογων με αυτές των γραμμών 2 και 3», γι’ αυτό και προωθείται με επείγουσες διαδικασίες ο διαγωνισμός για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό 14 συρμών 8ης γενιάς, οι οποίοι έχουν ηλικία άνω των 35 ετών.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας
Ωστόσο, όμως, το τελευταίο διάστημα, συνεχίζει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, «βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα προφανώς οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων-βανδαλισμών (σπάσιμο τζαμιών σε πόρτες και παράθυρα συρμών), συνήθως κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν οι συρμοί βρίσκονται παρκαρισμένοι σε διάφορους σταθμούς ή επίσταθμους του δικτύου της γραμμής 1, προκειμένου κάθε πρωί να ξεκινήσουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού τους έργου».
Οι ζημιές αυτές, αναφέρει η εταιρεία, πέρα από την οικονομική επιβάρυνση που δημιουργούν στην εταιρεία, προκαλούν σοβαρά προβλήματα και στην εύρυθμη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Οι συρμοί που δέχονται τις επιθέσεις, «πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία για να επισκευαστούν, με αποτέλεσμα έως ότου καταστεί δυνατή η αντικατάστασή τους από διαθέσιμους εφεδρικούς να προκαλούνται δυσλειτουργίες στην εκτέλεση των δρομολογίων, με αναπόφευκτη αύξηση των χρονοαποστάσεων και κατ’ επέκταση την πρόκληση συνωστισμού τόσο στις αποβάθρες, όσο και στο εσωτερικό των συρμών».