Τρεις επεκτάσεις του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, της γραμμής 1 στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, συνολικού κόστους 900 εκατ. ευρώ, προσπαθεί να προχωρήσει εκ νέου η διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Η τέταρτη, το σχέδιο για υπόγεια επέκταση προς Δραπετσώνα και Κερατσίνι, θεωρείται «αμφίβολης εφικτότητας και σκοπιμότητας», με τους κατοίκους των περιοχών να λαμβάνουν υποσχέσεις για σύνδεση με μετρό, μέσω της υπό πολύ αρχικό σχεδιασμό γραμμής 6 (Μελίσσια – Πέραμα)!
- Στις τρεις επεκτάσεις της γραμμής 1 που έχουν μεγάλες πιθανότητες να προχωρήσουν περιλαμβάνεται το γνωστό σχέδιο υπογειοποίησης του τμήματος Νέο – Φάληρο – Πειραιάς με προσθήκη ενός νέου σταθμού (Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, που εδώ και χρόνια είναι κολλημένο. Περιλαμβάνεται, επίσης, και η επέκταση προς Νέα Ερυθραία – Καστρί – Εθνική Οδό, με υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
- Στα 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται και το κόστος της σχεδιαζόμενης υπόγειας διακλάδωσης του ηλεκτρικού από Θησείο προς Καλλιθέα και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με τέσσερις σταθμούς. Η διοίκηση υποστήριξε την Παρασκευή, στο συνέδριο «Athens Investment Forum», πως εξετάζεται η σκοπιμότητα της συγκεκριμένης διακλάδωσης. Η πολιτεία, πάντως, είχε υποσχεθεί στο Ιδρυμα Νιάρχου πως θα προχωρήσει τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού με τα δίκτυα σταθερής τροχιάς.
- Εκτός από τη γραμμή 1 και στη γραμμή 2 προωθούνται τρεις επεκτάσεις, με σχετική ωριμότητα. Υπό ωρίμανση βρίσκεται η επέκταση στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον με τρεις σταθμούς, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, για την οποία αυτή την περίοδο συντάσσονται τεύχη για τη δημοπράτηση μελετών. Σύντομα ανατίθενται τα τοπογραφικά για την επέκταση Ίλιον – Σταθμός Προαστιακού Άνω Λιοσίων, με δύο σταθμούς και προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ. Στο στάδιο της διερεύνησης εναλλακτικών χαράξεων βρίσκεται η επέκταση Ελληνικό – Γλυφάδα με τρεις σταθμούς και προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ.
- Δηλαδή για τις επεκτάσεις των γραμμών 1 και 2 η Αττικό Μετρό θα χρειαστεί κεφάλαια που αγγίζουν τα 1,7 δισ. ευρώ, ενώ άλλα 1,5 δισ. (χωρίς των ΦΠΑ) θα χρειαστούν για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Αλσος Βεϊκού – Γουδή). Η έλλειψη πόρων, σε συνδυασμό με τα γνωστά προβλήματα στην υλοποίηση των έργων μετρό (επί χρόνια σέρνεται η επέκταση της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς), θέτουν εν αμφιβόλω το σχεδιασμό της διοίκησης για νέες γραμμές, όπως παρουσιάστηκαν στο ίδιο συνέδριο την Παρασκευή. Μόνο για τις επεκτάσεις της γραμμής 4 θα χρειαστούν επιπλέον δύο δισ. ευρώ.
- Εκτός από τη γραμμή 4, που στο σύνολό της θα έχει 35 σταθμούς, η διοίκηση της Αττικό Μετρό παρουσίασε και τις γραμμές 5 (Ηλιούπολη – Ανω Λιόσια), 6 (Μελίσσια – Πέραμα) και 7 (Λεωφ. Αθηνών – Αλιμος) που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο σχεδιασμού. Χωρίς κεφάλαια είναι αδύνατο να προχωρήσουν.