Δεσμεύσεις για αλλαγή στάσης ανέλαβε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπειτα από καταγγελία της RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αναφορικά με ενδεχόμενες παραβάσεις των κανόνων ανταγωνισμού στη σιδηροδρομική αγορά.
Η ΡΑΣ, με απόφαση που έλαβε τη Δευτέρα 12/10, ενέκρινε τις προτεινόμενες δεσμεύσεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «για την αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού».
Συγκεκριμένα, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύθηκε ως προς τα ακόλουθα:
- Tην κατάρτιση και υπογραφή, με ενδιαφερόμενες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, πρότυπων συμβάσεων παράδοσης – παραλαβής για τη σιδηροδρομική μεταφορά πλήρους συρμού σε ειδικά δρομολόγια ή μεμονωμένων βαγονιών (εφόσον υπάρχει μεταφορική ικανότητα) από τον Σταθμό «Διαλογή Θεσσαλονίκη» προς το Θριάσιο.
- Tην εφαρμογή νέου κοστολογικού μοντέλου, σύμφωνα με την αρχή της κοστοστρέφειας, για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με ενιαία τιμολόγηση ανά τύπο τροχαίου υλικού, βαθμίδα και είδος συντήρησης προς όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Το νέο κοστολογικό μοντέλο, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου του από τη ΡΑΣ, θα έχει αναδρομική ισχύ από 01/01/2020.