Αναφορά στην πορεία των έργων υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
«Μόλις αναλάβαμε τον Ιούλιο του 2019, προχωρήσαμε σε σειρά ενεργειών για τη μελετητική ωρίμανση του έργου. Προχωρήσαμε πρώτα από όλα στη δημοπράτηση και την ανάθεση συμβάσεων εκτέλεσης γεωτεχνικών ερευνών και δοκιμών σε όλο το μήκος του τμήματος Χανιά – Νεάπολη και σε μια σειρά από μελέτες που είναι απαραίτητες για τη σωστή σύνταξη της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων» εξήγησε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε: «Πιο συγκεκριμένα, για την κτηματογράφηση, για τα τοπογραφικά υπόβαθρα, για τα υδραυλικά έργα στα κατασκευασμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, για την ειδική οικολογική αξιολόγηση, για το παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών» είπε.
To Χρηματοδοτικό μοντέλο, όπως έχει διαμορφωθεί αυτήν την στιγμή, έχει ως εξής:
- Πρώτον, τίμημα μελετών – κατασκευών σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ, με πλήρη πρόβλεψη για την κατασκευαστική αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου
- Δεύτερον, διατήρηση των πραγματικών διοδίων, όπως προέβλεπε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με χρέωση 0,063 ευρώ/χλμ.
- Τρίτον, κυμαινόμενες πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο ως ποσοστό των πραγματικών διοδίων
- Τέταρτον, χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου ύψους -το μέγιστο- 800.000.000 ευρώ.