Με μια μακροσκελή επιστολή της προς την Κυβέρνηση, η Ένωση Θεατρικών Παραγωγών ζητεί την άμεση εύρεση λύσεων για την αντιμετώπιση της κρίσης στον κλάδο του θεάτρου.
Ειδικότερα, η Ένωση Θεατρικών Παραγωγών (ΕΝ.ΘΕ.ΠΑ.), η οποία συστάθηκε πριν από λίγους μήνες, διευκρινίζοντας πως δεν αποτελεί συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου, με σκοπό να αντιμετωπίσει συλλογικά τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο χώρο του θεάτρου λόγω της πανδημίας, ευελπιστώντας, παράλληλα, ότι θα συνεισφέρει γενικότερα στο διάλογο για την εξυγίανση και λειτουργία του θεάτρου από τη σκοπιά των επιχειρηματιών θεατρικών παραγωγών και σε κανονικές συνθήκες, έστειλε στην Κυβέρνηση μια επιστολή, τονίζοντας ότι «οι θεατρικές επιχειρήσεις βρίσκονται, πλέον, σε οριακό σημείο».
Αναλυτικά τα όσα αναφέρονται στην επιστολή της ΕΝ.ΘΕ.ΠΑ.:
«Οι θεατρικές επιχειρήσεις, από τις πλέον πληττόμενες, από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, βρίσκονται σε οριακό σημείο. Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων του κλάδου βρίσκονται το διάστημα αυτό χωρίς δραστηριότητα, ενώ και οι λίγες επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν καλοκαιρινές παραστάσεις ανά την Ελλάδα, γνώρισαν νέες σημαντικές ζημιές. Από τη μια η οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι υποψήφιοι πελάτες τους και από την άλλη τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι ακυρώσεις παραστάσεων με αποφάσεις δήμων ή περιφερειών συνετέλεσαν σε αυτό το αποτέλεσμα.
Στις 12 Οκτωβρίου 2020, ανακοινώθηκε ότι επιτρέπεται να ανοίξουν οι κλειστοί θεατρικοί χώροι, με πληρότητα 30%. Στη θεατρική αγορά είναι γνωστό ότι καμία θεατρική παραγωγή δεν μπορεί να είναι βιώσιμη με ποσοστά πληρότητας 30% ή ακόμη και 50%. Αυτό σημαίνει ότι όσοι θεατρικοί παραγωγοί επιλέξουν να πραγματοποιήσουν παραγωγές τη σαιζόν 2020-2021, γνωρίζουν ότι θα είναι ζημιογόνες.
Κατόπιν των ανωτέρω, ως Ένωση Θεατρικών Παραγωγών, ζητούμε τα κάτωθι:
- Επιδότηση του 40% των θέσεων των θεάτρων, με 15€ ανά θέση και για έως και 8 παραστάσεις την εβδομάδα. Ο αριθμός των θέσεων θα προκύπτει από τις άδειες λειτουργίας των θεάτρων. Δικαιούχοι της επιδότησης θα είναι όσοι είχαν ενεργή θεατρική παραγωγή στις 8/3/2020. Σε περίπτωση lockdown και για όσο διάστημα ισχύσει αυτό, να υπάρξει επιδότηση του 25% των θέσεων των θεάτρων και για 8 παραστάσεις ανά εβδομάδα.
- Επιδότηση του 25% των θέσεων των θεάτρων που θα παραμείνουν κλειστά για τη σαιζόν 2020-2021, και για 8 παραστάσεις ανά εβδομάδα.
- Επιδότηση ποσού 5.000.000 € για τις θεατρικές επιχειρήσεις με βάση το προσωπικό που απασχολούσαν στις 8/3/2020. Πιο συγκεκριμένα η επιδότηση για κάθε επιχείρηση θα υπολογίζεται με βάση την αναλογία του αριθμού των εργαζομένων της επιχείρησης αυτής στις 8/3/2020, σε σχέση με τον αριθμό των εργαζομένων κατά την ίδια ημερομηνία, του συνόλου των επιχειρήσεων που είναι δικαιούχοι. Δικαιούχοι θα είναι όσες επιχειρήσεις είχαν ενεργή θεατρική παραγωγή στις 8/3/2020.
- Να υπάρξει απαλλαγή των δημοτικών τελών όχι μόνο για το διάστημα που υπήρχε η απαγόρευση λειτουργίας των θεάτρων, αλλά ολόκληρο το διάστημα μέχρι τις 30/4/2021.
- Πάγωμα των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων των θεατρικών επιχειρήσεων έως τις 30/4/2021. Το πάγωμα θα πρέπει να αφορά τις τρέχουσες υποχρεώσεις, τις ρυθμισμένες υποχρεώσεις και τις υποχρεώσεις που έχουν παραταθεί από τα πλαίσια στήριξης λόγω της πανδημίας.
- Παροχή ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας έως τις 30/4/2021 σε όσες επιχειρήσεις ήταν ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες στις 8/3/2020.
- Διατήρηση της έκπτωσης του 40% για τις μισθώσεις θεατρικών χώρων, έως τις 30/4/2021.
- Οι ανωτέρω υπ’ αριθμόν 5, 6 και 7 ελαφρύνσεις, να ισχύσουν και για όσους υπήρξαν εργαζόμενοι με εξαρτημένη εργασία σε θεατρική επιχείρηση κάποια στιγμή εντός του διαστήματος από 1/10/2019 έως και 30/4/2021.
Ευελπιστούμε ότι θα λάβετε υπόψη τα δίκαια και ζωτικής σημασίας αιτήματα του θεατρικού κλάδου καθώς και την κραυγή αγωνίας του.»
Την ανακοίνωση – επιστολή στην κυβέρνηση υπογράφει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Θεατρικών Παραγωγών, αποτελούμενο από τους Διονύση Παναγιωτάκη, Γρηγόρη Βαλτινό, Μιχάλη Αδάμ, Γεράσιμο Σκαφίδα, Νίκο Αρτικόπουλο, Μίλτο Σωτηριάδη και, Παναγιώτη Γεώργα.