Πολίτης έκανε το λάθος να ακολουθήσει «κατά γράμμα» τις… υποτιθέμενες οδηγίες εκ νέου ενεργοποίησης της χρεωστικής του κάρτας μέσω κινητού, με αποτέλεσμα ο τραπεζικός του λογαριασμός να αδειάσει κατά 18.500 ευρώ!
Δυστυχώς για τον εν λόγω κάτοικο Πιερίας, έπεσε θύμα μίας νέας απάτης μέσω SMS, η οποία και αποκαλύφθηκε μέσω του παθήματός του, με την έρευνα που διεξάγει η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Κατερίνης να διαπιστώνει ότι στο εν λόγω μήνυμα εμφανιζόταν ως αποστολέας η τράπεζα στην οποία το θύμα διατηρούσε καταθέσεις, μέσω του οποίου τον καλούσε να προχωρήσει στην εκ νέου ενεργοποίηση της «απενεργοποιημένης» χρεωστικής του κάρτας, μέσω συγκεκριμένης διαδικασίας.
Σύμφωνα με την εν λόγω διαδικασία, προκειμένου να την επανενεργοποιήσει, έπρεπε να χρησιμοποιήσει έναν υπερσύνδεσμο (hyperlink) που εμφανιζόταν στο μήνυμα και τον οδηγούσε σε ιστοσελίδα που προσομοίαζε εκείνη της τράπεζας, ζητώντας του να εισάγει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό χρήστη (password) του τραπεζικού του λογαριασμού (e-banking)!
Πλήρης πρόσβαση
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, κατάφεραν να υφαρπάξουν τα παραπάνω στοιχεία και να έχουν πλήρη πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό, όπου μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα πραγματοποίησαν 4 εμβάσματα σε άλλο τραπεζικό λογαριασμό, συνολικού χρηματικού ποσού 18.530 ευρώ.
Με αφορμή το εν λόγω περιστατικό, η ΕΛΑΣ προτρέπει τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε περίπτωση που λάβουν παρόμοια ειδοποίηση, είτε μέσω μηνύματος (sms), είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και να διαγράφουν αμέσως το μήνυμα.