Συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο είναι, σύμφωνα με τη Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (DG GROW) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η εκ νέου ενσωμάτωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.
Πρόκειται για την πρώτη απάντηση κοινοτικής υπηρεσίας που δίνει το «πράσινο φως» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει, σύμφωνα με το σχεδιασμό του Κώστα Καραμανλή, στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να αρχίσει το έργο.
Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως «πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για την υλοποίηση του έργου, αλλά και για την πιο πανηγυρική διάψευση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, πριν από μόλις λίγες ημέρες, διαστρεβλώνοντας πλήρως μια σχετική απάντηση της επιτρόπου, υποστήριξε ότι δήθεν δεν είχαν προχωρήσει οι επαφές της κυβέρνησης με την Ε.Ε. Ενδεχομένως μετά και από αυτή την εξέλιξη από τον ΣΥΡΙΖΑ να συνεχίσουν να αμφισβητούν τα αναμφισβήτητα, αλλά αυτό πλέον δεν ενδιαφέρει τους πολίτες. Γιατί σύντομα η θετική γνώμη της Ε.Ε. και στα θέματα ανταγωνισμού θα επιτρέψει την έναρξη του έργου».
Σύμφωνα με το υπουργείο, «όλοι όμως γνωρίζουν πλέον ότι, εάν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ακυρώσει τον διαγωνισμό του 2014 για να σπάσει στη συνέχεια το έργο σε οκτώ κομμάτια για χάρη του αγαπημένου του εργολάβου, σήμερα ο δρόμος θα ήταν ήδη γεγονός».
Υπενθυμίζεται πως επί Χρήστου Σπίρτζη στο υπουργείο Υποδομών η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος είχε τεμαχιστεί σε οκτώ εργολαβίες και στις τέσσερις εξ αυτών είχε μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα. Στην πορεία αποκαλύφθηκε πως ο όμιλος Καλογρίτσα δεν μπορούσε να εκτελέσει ούτε τις δύο από τις τέσσερις εργολαβίες στις οποίες ορίστηκε τελικά ως ανάδοχος εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων. Τελικά η σημερινή κυβέρνηση ακύρωσε τις οκτώ εργολαβίες (για ορισμένες υπήρχαν συμβάσεις) και προχωρά στην επανένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καταλήγει στην ανακοίνωσή του πως «συνεχίζει να κάνει τη δουλειά του με συνέπεια και αποτελεσματικότητα και δεν ενδιαφέρεται για το παιχνίδι της διαστρέβλωσης και του λαϊκισμού. Χωρίς μεγάλα λόγια, προχωρά στον σχεδιασμό του, ώστε το 2024 να έχει ολοκληρωθεί το έργο και οι πολίτες της δυτικής Ελλάδας να αποκτήσουν ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο υψηλής ποιότητας και λειτουργικότητας, που θα ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο με ασφάλεια».