Ένα πολυσέλιδο κείμενο 87 σελίδων κατέθεσε η Αττικό Μετρό στο ΣτΕ όπου συνεκδικάζεται η προσφυγή εφτά συλλογικοτήτων για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου κατά της απόφασης της υπουργού Πολιτισμού, για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση τους.
Τα λάθη και οι αναστολές που διαδέχονται η μία την άλλη δημιουργούν επιπλέον προβλήματα στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και επιπλέον κόστος, αφού η οποιαδήποτε περαιτέρω εργασία εγείρει απαιτήσεις από πλευράς του αναδόχου.
Στο εν λόγω κείμενο τα στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. παραθέτουν τους λόγους για τους οποίους, κατά τη γνώμη τους, η λύση αυτή είναι «η μοναδική για το έργο, αλλά
ταυτόχρονα και η πιο ασφαλής για τα αρχαιολογικά ευρήματα».
Οι δαπάνες και η κοινοτική συνδρομή
Ωστόσο, όπως αναφέρει η Αττικό Μετρό Α.Ε. στο κείμενο, οι δαπάνες για τις αρχαιολογικές εργασίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 133.000.000 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ 261.000.000).
Σε αυτό το ποσό θα πρέπει να συνυπολογιστούν επιπλέον δαπάνες που τυχόν θα προκύψουν «λόγω διεκδικήσεων του αναδόχου, καθώς εκκρεμούν ήδη ενώπιον των διαιτητικών δικαστηρίων προσφυγές με οικονομικό αντικείμενο, που αφορούν εγερθείσες απαιτήσεις συνολικού ύψους 86 εκατ., εκ των οποίων 66,5 εκατ. έχουν ως προβαλλόμενη αιτιολογία θετικές ζημίες του αναδόχου εξαιτίας των εκκρεμοτήτων του σταθμού Βενιζέλου».
Τέλος, αναφέρεται ότι «η κοινοτική συνδρομή αγγίζει σήμερα τα 700.000.000 ευρώ, ο δε απώτερος χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου, ώστε στην εκπνοή της περιόδου επιλεξιμότητας των δαπανών υλοποίησης να μην ενεργοποιηθεί ο κανόνας αυτόματης αποδέσμευσης, είναι ο Δεκέμβριος του 2023. Αλλως, θα ανασταλεί η κοινοτική
χρηματοδότηση και θα εγερθεί απαίτηση ανάκτησης του συνόλου των χρηματοδοτήσεων»!