Άγνωστο παραμένει ακόμα το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως. «Ο,τι έχει να κάνει με τις δομές εκπαίδευσης και την επαναλειτουργία τους παρακολουθείται καθημερινά από την επιτροπή των ειδικών. Αναμένουμε τις εισηγήσεις τους και την απόφαση του πρωθυπουργού» απάντησε η υπουργός σε σχετική ερώτηση, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Η υπουργός Παιδείας μίλησε και για το μεγάλο εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης, λέγοντας ότι υπήρχαν προβλήματα, τα οποία όμως λύνονται, ενώ πρόσθεσε πως «η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες χώρες που εφάρμοσαν καθολικά σε όλη την εκπαίδευση τις ψηφιακές τάξεις».
Μιλώντας για τις πανελλαδικές, η κυρία Κεραμέως είπε πως φέτος οι αιτήσεις των υποψηφίων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα γίνει μέχρι το τέλος του μήνα και όχι τον Μάρτιο και αυτό κρίθηκε αναγκαίο λόγω των ειδικών περιστάσεων που έχει δημιουργήσει η πανδημία.
Σύμφωνα με όσα προέκυψαν από τις δηλώσεις της υπουργού, από φέτος και με βάση αλλαγές που σχεδιάζονται δεν θα ισχύσει η οριζόντια βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ. Παράλληλα, η ίδια δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και οι φετινοί μαθητές της Γ’ λυκείου, που παρακολουθούν μαθήματα διά ζώσης αλλά και εξ αποστάσεως, να αντιμετωπιστούν με κάποια προσαρμογή, αν αυτό προκύψει από εισηγήσεις του Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Όσον αφορά το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση στόχος του είναι η αναβάθμισή της και η σύνδεσή της με την αγορά εργασίας. Ανάμεσα στις διατάξεις περιλαμβάνονται η θέσπιση ενός κοινού πλαισίου λειτουργίας όλης της επαγγελματικής εκπαίδευσης της χώρας, όπως επίσης και η δημιουργία ενός νέου επιπέδου εκπαίδευσης διάρκειας δύο ετών, το οποίο θα αφορά τους αποφοίτους γυμνασίου και θα εστιάζει σε τεχνικά επαγγέλματα.
Το επίπεδο 3, οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), που σήμερα δεν υφίστανται, αφορούν τους αποφοίτους γυμνασίου, θα είναι διετούς διάρκειας και σαν βαθμίδα θα είναι λίγο πιο πίσω από τα ΕΠΑ.Λ. Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς.