Νέο πρότυπο μέτρησης για όποιο όχημα αποκτηθεί το νέο έτος. Ουδείς γνωρίζει ποιος θα ενημερώνει τους αγοραστές.
Άλλα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουμε από το 2022, καθώς αλλάζει το πλαίσιο υπολογισμού των ρύπων. Όσοι αποκτήσουν όχημα μετά την Πρωτοχρονιά θα πρέπει να ελέγχουν πόσους ρύπους εκπέμπει, με βάση το καινούργιο πρότυπο «Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων».
Πλέον, θα συμβεί το εξής παράδοξο: Το ίδιο αυτοκίνητο θα εμφανίζεται στα χαρτιά να εκπέμπει περισσότερους ρύπους σε σχέση με τον υπολογισμό που γινόταν μέχρι τώρα. Αν η κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας παρέμενε αμετάβλητη, θα είχαμε σημαντική αύξηση των τελών κυκλοφορίας για όλα τα καινούργια οχήματα.
Ωστόσο, ο τρόπος υπολογισμού, όπως τον παρουσίασε το υπουργείο Οικονομικών, είναι για… δυνατούς λύτες, αφού ελάχιστοι έχουν καταλάβει πώς ακριβώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα και πώς θα υπολογίσει ένας ιδιοκτήτης τα τέλη κυκλοφορίας του 2022.
Τη λύση θα πρέπει να δίνουν οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων και μετά τις απαραίτητες διευκρινίσεις, τα «παιδιά για όλες τις δουλειές», οι φοροτεχνικοί.
Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν ή θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 ο υπολογισμός των ετήσιων τελών κυκλοφορίας θα συνεχίσει να γίνεται με την υφιστάμενη κλίμακα:
Σε οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά από 01/01/2021 εφαρμόζεται το νέο πρότυπο υπολογισμού των ρύπων και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής:
(Άνω των 281γρ. = 2.85)
Παράδειγμα:
Όχημα 1.200 κυβικών, του Μαρτίου 2021, που εκπέμπει 120 ρύπους θα πληρώσει τέλη 76,8 ευρώ.
Όχημα 1.400 κυβικών που θα αγοραστεί τον Φεβρουάριο του 2021 και εκπέμπει 140 ρύπους θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 98 ευρώ.