Απόλυτη σύγχυση επικρατεί μεταξύ του Μεγάρου Μαξίμου, του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εκεί Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, σε μία περίοδο που όλα θα έπρεπε να λειτουργούν «ρολόι».
Το πρώτο πρόβλημα αφορά τα σύγχρονα αμερικανικά μαχητικά F-35. Ξαφνικά, πριν από τρεις εβδομάδες, ανακινήθηκε ζήτημα προμήθειας μίας μοίρας αεροσκαφών αυτού του τύπου με προτεραιότητα στη σύναψη διακρατικής συμφωνίας για παραχώρηση 6 μεταχειρισμένων από την αμερικανική USAF προς την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Πράγματι, ετοιμάστηκαν σε χρόνο-ρεκόρ τα σχετικά έγγραφα (επανάληψη παλαιοτέρων), για να αποσταλούν προς την αμερικανική πλευρά, αλλά λίγες μέρες μετά η υπόθεση «κόλλησε». Στο μεταξύ όμως, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης διαβεβαίωνε συνομιλητές του ότι υπάρχει πρόοδος και πως το μεγάλο κόστος δεν θα αλλάξει τα σχέδια της κυβέρνησης.
Το δεύτερο πρόβλημα αφορά την προμήθεια φρεγατών. Ως γνωστόν, μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ήταν σχεδόν βέβαιη η προμήθεια δύο γαλλικών Belharra, αλλά ο κ. Μητσοτάκης πάγωσε την υπόθεση κατόπιν γερμανικών, κυρίως, πιέσεων. Ακολούθησε η ανακοίνωση -από τον ίδιο- της προκήρυξης διαγωνισμού για αγορά τεσσάρων φρεγατών, αλλά προ ημερών το ΓΕΝ διέψευσε τον πρωθυπουργό, προκρίνοντας την απευθείας αγορά τους από τις ΗΠΑ ως «πακέτο» με τον εκσυγχρονισμό τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ και με επενδύσεις στα παλαιά ναυπηγεία Σκαραμαγκά ή στα (υπό μεταβίβαση) ναυπηγεία Ελευσίνας.
Οι Αμερικανοί, από τους οποίους η κυβέρνηση ζήτησε 41 εκατομμύρια δολάρια μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και άλλα 59 εκατομμύρια για αργότερα, δεν δίνουν καθησυχαστικές απαντήσεις.
Η δε γαλλική Naval Group ενημέρωσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι, σε αντίθεση με τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα, αφενός δεν θα καταθέσει πρόταση για τον Σκαραμαγκά και αφετέρου θα κλείσει ή θα συρρικνώσει τη λειτουργία του γραφείου της στην Αθήνα.
Χαμένοι, φυσικά, θα βγουν όλοι. Η ελληνική πλευρά, επειδή δεν μπορεί να πείσει ούτε μια κρατική εταιρία της πιο φιλικής χώρας, της Γαλλίας, να εμπιστευτεί την ελληνική οικονομία και να επενδύσει σε αυτήν. Και η γαλλική πλευρά, επειδή είχε βασίσει πολλά στο γραφείο της στην Αθήνα (που άνοιξε το 2008 με δεξίωση όπου παρέστη πρώτος πρώτος ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης) και επειδή, αν θέλει να πουλήσει οτιδήποτε στο Πολεμικό Ναυτικό, θα πρέπει να είναι παρούσα στην ελληνική πρωτεύουσα.