Στο ΣτΕ θα κριθεί η ανέλκυση του «Εξπρές Σαμίνα» – Το επόμενο διάστημα η απόφαση για το μοιραίο ναυάγιο

Must Read

Ήταν βράδυ της Τρίτης, 26ης Σεπτεμβρίου 2000 όταν το επιβατηγό – οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) Εξπρές Σαμίνα της εταιρείας Minoan Flying Dolphins, στο οποίο επέβαιναν συνολικά 533 άτομα προσέκρουσε, με ταχύτητα περίπου 18 κόμβων, στις νησίδες «Πόρτες», στα παγωμένα νερά ανοιχτά της Πάρο, υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Από την πρόσκρουση, το πλοίο υπέστη ρήγμα στα δεξιά ύφαλα, μήκους περίπου τριών μέτρων καθώς  και στη βάση του δεξιού πτερυγίου ευστάθειας με αποτέλεσμα το νερό να πλημμυρίσει το μηχανοστάσιο. Μέσα σε λίγη ώρα πήρε κλίση προς τα δεξιά και μετά  από 25 λεπτά άρχισε να βυθίζεται κοστίζοντας 82 ανθρώπινες ζωές, των επιβατών, του πληρώματος, αλλά και του λιμενάρχη της Πάρου, Δημήτρη Μάλαμα, που δεν άντεξε την πίεση και το άγχος που βίωσε εκείνο το ζοφερό βράδυ για τον συντονισμό της διάσωσης των ανθρώπων.

Για τον κόσμο των νησιών που εξυπηρετούσε, ήταν το Γκόλντεν Βεργίνα, αυτό ήταν για χρόνια το όνομά του. Τον τελευταίο χρόνο είχε αποσυρθεί για να γίνουν μετατροπές και επανήλθε με το όνομα Εξπρές Σαμίνα, έναν όροφο επιπλέον και διαφορετικό ξενοδοχειακό εξοπλισμό.

Τα σενάρια

Εκείνο το διάστημα ακούστηκαν πολλά για τις αιτίες του ναυαγίου. Άλλοι έλεγαν ότι μέρος του πληρώματος έβλεπε ποδόσφαιρο αντί να είναι στα όργανα πλοήγησης, άλλοι υποστήριζαν ότι έχανε μοίρες ο αυτόματος πιλότος, επίσης ερωτηματικά γιατί λίγο καιρό πριν είχε φύγει ο λοστρόμος καταγγέλλοντας τεχνικά προβλήματα, ελλείψεις και υποσυντήρητα μέσα διάσωσης, μη ύπαρξη στεγανών κλπ

Έκτοτε το Εξπρές Σαμίνα προσέθεσε άλλη μία σελίδα στον τραγικό κατάλογο των ναυαγίων και παραμένει στο βυθό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περιοχή, καθώς ακόμη «ξερνάει» πετρέλαιο και πίσσα προερχόμενα προφανώς από  τα δεκάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία βρίσκονταν στα αμπάρια του.

Παρά το γεγονός ότι το ναυάγιο προκαλεί τεράστια ζημιά στον θαλάσσιο χώρο και στο περιβάλλον, ουδέποτε υπήρξε αυτές τις δύο δεκαετίες σοβαρή πρωτοβουλία από την πλευρά της Πολιτείας για την απομάκρυνσή του.

Η ανέλκυση του πλοίου θα κριθεί από το ΣτΕ

Σήμερα, είκοσι χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο, η ανέλκυση του βυθισμένου πλοίου έφτασε και θα κριθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η εταιρεία Hellenic Seaways, διάδοχος της Minoan Flying Dolphins στο στόλο της οποίας ανήκε το 2000 το οχηματαγωγό/επιβατηγό, προσέφυγε πριν λίγες ημέρες στο Ανώτατο Δικαστήριο κατά του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του λιμενάρχη Πάρου που την υποχρεώνει να προβεί σε άμεση απομάκρυνση του οχηματαγωγού.

Η εν λόγω απόφαση  γνωστοποιήθηκε  στην εταιρεία στις 31 Αυγούστου 2020. Είχε προηγηθεί  δέσμευση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη μετά από ευρεία σύσκεψη με παράγοντες του τόπου τον περασμένο Ιούλιο για άμεση εκκίνηση των διαδικασιών ανέλκυσης του πλοίου, όταν για μία ακόμη φορά εμφανίστηκαν στην επιφάνεια της θάλασσας πετρελαιοκηλίδες.

Ως εκ τούτου, απεστάλλει στην Hellenic Seaways το έγγραφο από τον λιμενάρχη στις 3 Αυγούστου, με το οποίο δίνονταν εντολή να προβεί σε άμεση απομάκρυνση του Εξπρές Σαμίνα. Ωστόσο, δύο ημέρες αργότερα, η εταιρεία έδωσε αρνητική απάντηση, υποστηρίζοντας πως αυτή δεν είναι κύριος του πλοίου κι επομένως δεν έχει υποχρέωση απομάκρυνσης ή ανέλκυσής του. Πυρήνας των επιχειρημάτων που προβάλει είναι ότι αμέσως μετά το ναυάγιο, το Εξπρές Σαμίνα είχε μεταβιβαστεί στους ασφαλιστές του πλοίου.

Συνέπεια αυού, ήταν να προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του λιμενάρχη, προσφυγή που θα εξεταστεί από το Ε΄Τμήμα του Ανώτατου Δικαστηρίου το επόμενο διάστημα.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This