Ρεκόρ όλων των εποχών στις online αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές σημειώθηκε το διάστημα 21 με 27 Νοεμβρίου, με την κορύφωση της online αγοραστικής δραστηριότητας να σημειώνεται την Παρασκευή 27 του μήνα, ανήμερα της Black Friday.
Ειδικότερα, εντυπωσιακή άνοδος κατά 154,9% σημειώθηκε στην αξία των online αγορών το διάστημα από το Σάββατο 21 έως και την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη – μέσα Νοέμβρη 2020). Μάλιστα, η έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος στη φετινή Black Friday σε σχέση με την περσινή. Επίσης, σημειώθηκε 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα, από τη στιγμή που τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, λόγω του lockdown.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), φέτος καταγράφηκε και ιδιαίτερα υψηλή αύξηση επισκεψιμότητας κατά το εξεταζόμενο διάστημα. Η αύξηση ήταν της τάξης του 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών.
Όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος, οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες ακούμπησαν και το 79% σε κατηγορίες τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας & αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών & βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης & μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.
Ρυθμός ανάπτυξης
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του GR.EC.A. (Μάιος 2020), το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 42,7%. Σε απόλυτα μεγέθη, αυτό μεταφράζεται σε συνολική αξία τα €10,7 δισ. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, που περιλαμβάνονται στην έκθεση «e-Commerce Europe», η αξία των online αγορών θα είναι φέτος αυξημένη κατά €3,2 δισ. (το 2019 ήταν, επίσης, μια καλή χρονιά για τις online αγορές στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν €7,5 δισ. online).
Συνολικά, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η πανδημία Covid-19 αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι online πωλήσεις το 2020 στην περιοχή αναμένεται να ανέλθουν σε €717 δισ., αυξημένες κατά 12,7% σε σχέση με το περασμένο έτος. Το 2019, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είχε ανέλθει σε €636 δισ. το 2019, διευρυμένος κατά 14,2% έναντι του 2019.
Η έρευνα του GR.EC.A. για την online αγοραστική δραστηριότητα το διάστημα της Black Friday, διενεργήθηκε σε συνεργασία με τις μηχανές σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 6.603 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.529 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.
(πηγή: sepe.gr)